تامین ارز مورد نیاز صنعت فولاد

تامین ارز مورد نیاز صنعت فولاد
 تامین ارز مورد نیاز صنعت فولاد

خود کفایی یکی از بارز ترین مشخصه های صنعت فولاد می باشد. اما این صنعت خود کفا برای بقا نیاز به ارز دارد که برای رفع این نیاز باید تدابیر و برنامه ریزی های اصولی صورت جگیرد در غیر اینصورت نمی توان نیاز این صنعت را تامین کرد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در اینباره گفت:با توجه به وضعیت بوجود آمده در اقتصاد کشور، ضمن اینکه باید نسبت به طرح های توسعه فولادی تجدی نظر شود، اولویت ما باید حفظ تولید واحد های فعلی باشد.

خود کفایی یکی از بارز ترین مشخصه های صنعت فولاد می باشد. اما این صنعت خود کفا برای بقا نیاز به ارز دارد که برای رفع این نیاز باید تدابیر و برنامه ریزی های اصولی صورت جگیرد در غیر اینصورت نمی توان نیاز این صنعت را تامین کرد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در اینباره گفت:با توجه به وضعیت بوجود آمده در اقتصاد کشور، ضمن اینکه باید نسبت به طرح های توسعه فولادی تجدی نظر شود، اولویت ما باید حفظ تولید واحد های فعلی باشد.

محمود اسلامیان در ادامه افزود: میزان تولید فولاد خام در سال گذشته حدود 21.8 میلیون تن گزارش شده است. همچنین میزان صادرات کشور در سال گذشته رقمی معادل هشت میلیون تن به ثبت رسیده است. امروزه باید به بررسی و تامین نیاز های فولاد سازان کوچک و بزرگ کشور بپردازیم.

وی با اشاره به تامین ارز مورد نیاز فولاد سازان افزود: این صنعت مادر به خودی خود دارای مشخصه خود کفایی می باشد اما اندک نیاز این صنعت به ارز باید با تدابیر اصولی تامین گردد. صنعت فولاد 95 درصد از نیاز های خود را از بازار های داخلی کشور تامین می کند و تنها 5 درصد از نیاز هایش از طریق واردات تامین می شود که برای تامین آن باید اصولی رفتار کرد.

اسلامیان در ادامه اظهار داشت: ارز مورد نیاز واحد های تولیدکننده فولاد باید در اختیار وزارت خانه ها باشد. همچنین نباید وضعیت به نحوی پیش رود که بنگاه ها برای جذب ارز به وزارت خانه ها هجوم آورد و روال عادی را برهم زنند. طی سه چهار ماه اخیر ارزز کشور بدون مدیریت در اختیار دلالان و سودجویان قرار گرفته که این امر بدون تدبیر نسبت به شرایط کنونی کشور صورت گرفته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)