حباب منفی قیمت میلگرد آجدار

حباب منفی قیمت میلگرد آجدار
 حباب منفی قیمت میلگرد آجدار

نارضایتی متقاضیان خرید در بازار آهن از حباب قیمتی میلگرد آجدار در این ایام به اوج خود رسیده است. چرا که  میانگین خرید قیمت قراضه مرغوب قابل ذوب در کاخانجات مختلف ذوب از ۳۹۰۰تا ۴۰۰۰تومان در  نوسان بوده و به علت ...

نارضایتی متقاضیان خرید در بازار آهن از حباب قیمتی میلگرد آجدار در این ایام به اوج خود رسیده است. چرا که  میانگین خرید قیمت قراضه مرغوب قابل ذوب در کاخانجات مختلف ذوب از ۳۹۰۰تا ۴۰۰۰تومان در  نوسان بوده و به علت کاهش پروژه های ساختمانی در چهارسال اخیر و کاهش ورودی میزان قراضه قیمت آن رو به افزایش می باشد.

به گزارش آهن پرایس، قیمت فعلی شمش فولادی نیز در مقایسه با قیمت قراضه، برای تولید کنندگان شمش هم راضی کننده نبوده و با در نظر گرفتن نسبت ترکیب قراضه و اسفنجی جهت تولید شمش، تولید کنندگان شمش در فاز زیان حاصل از تولید قرار گرفته اند. از این رو با توجه به رعایت فاصله قیمت شمش و قراضه، قیمت فعلی شمش فولادی (فارغ از نرخ های صادراتی) در بازار داخل دارای میانگین ۲۰۰تومان حباب منفی می باشد که حتی تداوم این روند برای نوردکاران و توزیع کنندگان راضی کننده نمی باشد.

به نظر می رسد با توجه به حباب تورمی موجود و اخبار سیاسی مربوط به FATF و هم چنین بهبود نسبی وضع هوا در دو هفته پیش رو شاهد عبور بازار فولاد از وضعیت فعلی و ورود موج جدیدی از تقاضا و تخلیه حباب منفی در بین حوزه های مختلف بازار آهن باشیم. از این حیث بازار میلگرد برای ورود به حاشیه سود وهمگام شدن با بازار تیرآهن، احتیاج به یک جهش ۳۰۰تومانی  در ماههای پیش رو دارد. در بهمن‌ماه سال گذشته فولاد مبارکه دارای دو ذخیرۀ کنسانترۀ سنگ‌آهن و گندله و اسلب بود که با کاهش ورود مواد اولیه به مبارکه و به‌منظور جلوگیری از توقف تولید، این دو ذخیره مصرف شده و اگر این روند اصلاح نشود، به‌دلیل عدم تولید فولاد مبارکه و سایر فولادسازان، بحران تفاوت قیمت و افزایش قیمت ایجاد خواهد شد. در شرایط کنونی جای بسی تأمل است که چرا معدنی‌ها، فولادساز شدند و تأمین‌کنندگان سنگ‌آهن خودشان مصرف‌کنندۀ سنگ‌آهن‌ شده‌اند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • م.ق
    م.ق1398/11/08 - 16:40 پاسخ

    پس ماچطور خونه بسازیم؟ خدایاکمک کن... چندروزه بخاطرگرون شدن قوطی برای سربندی خونه موندیم.