نرخ فولاد دو غول بزرگ دنیا

 نرخ فولاد دو غول بزرگ دنیا

در طی هفته ای که گذشت نوسانات قیمت در بازار فولاد چین از جمله اتفاقات مهمی بود که رخ داد، نوسانات بوجود آمده دلایل مختلفی دارند که یکی از این دلایل «عدم شفاف‌سازی دولت در بحث کاهش ظرفیت‌های زمستانی» می باشد. این در شرایطی است که قیمت های پیشنهادی برای دو محصول ورق گرم و میلگرد صادراتی چین تا اواسط هفته با کاهش مواجه شده است که دلیل این کاهش قیمت ضعیف شدن بازار داخلی چین می باشد. به دنبال این 

در طی هفته ای که گذشت نوسانات قیمت در بازار فولاد چین از جمله اتفاقات مهمی بود که رخ داد، نوسانات بوجود آمده دلایل مختلفی دارند که یکی از این دلایل «عدم شفاف‌سازی دولت در بحث کاهش ظرفیت‌های زمستانی» می باشد.

این در شرایطی است که قیمت های پیشنهادی برای دو محصول ورق گرم و میلگرد صادراتی چین تا اواسط هفته با کاهش مواجه شده است که دلیل این کاهش قیمت ضعیف شدن بازار داخلی چین می باشد. به دنبال این کاهش قیمت شاهد تقویت نرخ ها در دو روز آخر هفته بودیم. همچنین قیمت سنگ آهن در چین نسبت به هفته گذشته روند با ثباتی در پیش گرفته بود این در حالیت که قیمت ذغال سنگ با کاهش بسیاری مواجه شد.

نرخ سنگ اهن وارداتی به چین در هفته گذشته حدود 59 تا 60 دلار سی اف آر بود که این ثبات قیمت ها در شرایطی اتفاق افتاد که سطح معاملات سنگ اهن بسیار کم بوده است. نرخ سنگ اهن مرغوب 2 دلار در هربالاتر بوده است.  تقاضای زغال‌سنگ به دلیل کاهش تولید در چارچوب برنامه دولت برای کم شدن آلایندگی کارخانه‌ها در هفته گذشته با کاهش رو به رو شد.

این در شرایطی می باشد که بعضی از معدن ها در منطقه «شانشی» بخاطر کاهش 50 تا 150 یوآنی، کار خود را با تولید کردن زغال سنگ مرغوب با کربن بالا ادامه داد که در حال حاضر نرخ آن هزار و 450 تا هزار و 570 یوآن برای هر تن می باشد. از طرفی دیگر نرخ زغال سنگ استرالیا هم به دلیل کمبود تقاضا از سمت فولادسازان چینی با کاهش مواجه شد.نرخ این محصول در هفته جاری به 179 دلار در هر تن فوب استرالیا رسید که در مقایسه با هفته گذشته 3 دلار کاهش داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)