وضعیت بازار مواد اولیه در صنعت فولاد

وضعیت بازار مواد اولیه در صنعت فولاد
 وضعیت بازار مواد اولیه در صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت فولاد، در حوزه مواد اولیه معدنی انتظار پدیدار شدن پارامتری موثر که بتواند تأثیر گسترده ای بر این بازار داشته باشد، متصور نیست و احتمال می رود که در سال آینده نیز این بازار نسبت به بازار آهن ...

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت فولاد، در حوزه مواد اولیه معدنی انتظار پدیدار شدن پارامتری موثر که بتواند تأثیر گسترده ای بر این بازار داشته باشد، متصور نیست و احتمال می رود که در سال آینده نیز این بازار نسبت به بازار آهن قراضه آرامش نسبی بیشتری داشته باشد. از این رو بازار مواد اولیه غیرمعدنی در سال آتی با شاخصه هایی همچون تضعیف منابع عرضه کننده آهن قراضه، کاهش سطح کمی و کیفی آهن قراضه عرضه شده در بازار و نوسان قیمت مداوم در صنعت فولاد کشور همراه خواهد بود.

با وضعیت فوق در بازار مواد اولیه مورد مصرفصنعت فولاد کشور، شرایط و اوضاع شرکت های ذوب و نورد فولاد با سختی ها و دشواری های عمیق تری مواجه خواهد بود؛ بدین معنی که از یکسو شرکت های ذوب و نورد فولاد باید برای حفظ سهم و جایگاه خود در بازار مواد اولیه بجنگند و از سوی دیگر با اتخاذ سیاست ها منطقی در مقابل فشار رقبا ایستادگی کنند.

بنابراین شرکت‌های ذوب فولاد به دلایلی که در زمینه کلیت بازار مواد اولیه به آن اشاره شد، ناچار به خرید آهن قراضه با قیمت گران و به تبع آن شرکت‌های نورد فولاد مجبور به خرید شمش فولاد با قیمت گران تر خواهند بود. این شرایط در حالی است که آنها قطعا با افزایش هزینه در موارد دیگر از جمله نیروی انسانی، انرژی و ارزش افزوده مواجه خواهند شد. از جمله موارد دیگری که باید مورد توجه شرکت های ذوب و نورد فولاد در سال آینده قرار گیرد می توان به کاهش سطح تولید به علت ضعف در تقاضای محصولات میانی فولاد، افزایش زمان خواب محصول در انبار از زمان تولید تا فروش و افزایش زمان بازگشت سرمایه اشاره کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)