3 هدف اصلی از اعمال شروط صادراتی

3 هدف اصلی از اعمال شروط صادراتی
3 هدف اصلی از اعمال شروط صادراتی

طبق بررسی های صورت گرفته از سوی تحلیل گران آهن پرایس، صادرات محصولات فولادی با دستور وزارت صمت، معدن و تجارت مشروط شد. براساس نامه نگاری های صورت گرفتهشروط جدید صادراتی با سه هدف اصلی اعلام گردید. ضرورت تأمین نیازهای داخلی کشور ...

طبق بررسی های صورت گرفته از سوی تحلیل گران آهن پرایس، صادرات محصولات فولادی با دستور وزارت صمت، معدن و تجارت مشروط شد. براساس نامه نگاری های صورت گرفته شروط جدید صادراتی با سه هدف اصلی اعلام گردید.

  • ضرورت تأمین نیازهای داخلی کشور
  • پیگیری ارز حاصل از صادرات
  • جلوگیری از ارزان‌فروشی محصولات صادراتی

در نتیجه با توجه به اهداف ذکر شده، صادرات محصولات فولادی صرفا از تنها طریق واحدهای تولیدکننده آن محصول یا نماینده رسمی آنان مجاز می باشد. البته ناگفته نماند که این برای بار دوم در سال جاری می باشد که صادرات محصولات فولادی مشروط شده است چراکه پیش از این نیز شرط صادرات محصولات فولادی، ارائه گواهی مبدأ تولید اعلام شده بود.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، آخرین روزهای پایانی سال مصادف شده است با شروط جدید صادراتی برای صادرکنندگان محصولات فولادی که بر اساس مصوبه جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت تعیین گردیده است. بر اساس نامه ارائه شده توسط وزیر صمت به رئیس کل گمرک، از این پس صادرات فقط توسط تولیدکنندگان یا نماینده های رسمی امکان پذیر خواهد بود.

اگرچه این دستورالعمل ابلاغ شده در راستای ساماندهی صادرات محصولات فولادی می باشد اما این در حالی است که طی چند ماه اخیر نیز مصوبه ای مبنی بر ارائه گواهی مبدأ تولید برای صادرات آهن آلات ابلاغ گردیده بود. این اقدام به جهت شناسنامه‌ دار کردن صادرات فولاد و هر نوع فلز دیگر صورت گرفته بود تا به این طریق شرایط برای شفاف ‌‌سازی در روند تجارت محصولات فولادی فراهم شود. بنابراین نتیجه این شروط با گذشت زمان مشخص می گردد که آیا این روند می تواند تاثیر چشمگیری در وضعیت بازار آهن داشته باشد یا خیر؟ چراکه بر اساس این دستورالعمل تأمین نیاز داخلی کشور در فاز اول و ساماندهی صادرات فولادی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات در فاز بعدی قرار گرفته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • ج
    ج1397/12/28 - 02:07 پاسخ

    حالا که از همه طرف تحریم شدن تازه یاد بازار داخلی افتادن.روغن ریخته رو نظر امامزاده کردن یعنی همین