5 عامل تاثیر گذار بر بازار فولاد

5 عامل تاثیر گذار بر بازار فولاد
5 عامل تاثیر گذار بر بازار فولاد

به گزارش کارشناسان آهن پرایس 5 عامل مهم از جمله عوامل تاثیر گذار بر بازار فولاد می باشد که به شرح هریک از آن ها میپردازیم: عامل اول: توافق تجاری بین آمریکا و چین می باشد. عامل دوم: رشد سرسام آور قیمت سنگ آهن، آن هم به دلیل کاهش عرضه شرکتهای توزیع ...

به گزارش کارشناسان آهن پرایس 5 عامل مهم از جمله عوامل تاثیر گذار بر بازار فولاد می باشد که به شرح هریک از آن ها میپردازیم: 
عامل اول: توافق تجاری بین آمریکا و چین می باشد.
عامل دوم: رشد سرسام آور قیمت سنگ آهن، آن هم به دلیل کاهش عرضه شرکتهای توزیع کننده این محصول می باشد.
عامل سوم: قیمت نفت و تغییرات مربوط به آن می باشد.
عامل چهارم: سیاست های دولت چین برای ثبات شرایط اقتصادی از طریق بهبود شرایط تولید کالاهای پایه ای همچون فولاد.
عامل پنجم: تحولات اقتصادی در کشورهایی همچون اروپا و ترکیه و ایران و ... که مشخص می‌کند تقاضا و عرضه به چه صورت و با چه قیمتی تغییر خواهد یافت.

مشخص کننده ی اصلی شرایط بازار فولاد کشورهای آسیایی هستند زیرا بیش از نیمی از تولیدات فولاد در جهان در این منطقه صورت میگیرد اما نکته قابل توجه و تامل تاثیر گذاری سوداگران بر این بازار است که میتوانند بازار فولاد را از مسیر اصلی خود منحرف سازند. در حال حاضر هزینه تمام شده محصولات فولادی به دلیل افزایش قیمت نفت و افزایش قیمت مواد اولیه بالا رفته است و همین امر موجب شده دست دلالان در این بازار باز تر گردد و به راحتی بر روی بازار فولاد تاثیر گذارند.

نکته قابل بحث دیگر این است که با وجود افزایش قیمت سنگ آهن همچنان بازار فولاد به نسبت، ثبات قیمت خود را حفظ کرده و این به آن معناست که بازار فولاد فشار زیادی را تحمل میکند. با وجود تمامی این فشار های موجود بر پیکره بازار فولاد اگر تقاضا افزایش هم پیدا می کرد، این بازار میتوانست سطح قیمت های خود را متعادل سازد که متاسفانه با پایین بودن تقاضا نیز مواجه هستیم.

مسئله نگران کننده دیگر کاهش تولیدات محصولات فولادی نظیر میلگرد، ورق، نبشی، ناودانی و... با توجه به شرایط فعلی است. چراکه هم بازار سهام محصولات فولادی و هم بازارهای کالایی تحت‌الشعاع این علائم قرار دارند. انجمن فولاد و آهن چین نیز اخیرا از این مساله ابراز نگرانی کرده و خواستار قیمت‌های منطقی برای سنگ‌آهن شده و اعلام کرده ادامه این روند برای صنعت فولاد جهان می‌تواند خطرناک باشد. فاجعه سد باطله‌برداری در برزیل از یکسو و بدی آب و هوا و محدودیت حمل‌ونقل در استرالیا دو عاملی هستند که در ماه‌های اخیر بازار سنگ‌آهن را از مرز ۱۲۰ دلاری عبور داده‌اند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)