آتش تحریم ها بر جان بازار آهن

آتش تحریم ها بر جان بازار آهن
آتش تحریم ها بر جان بازار آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، صدمات وارده از تحریم های سنگین دولت آمریکا بر روی صنعت فولاد سبب گشته است که یا ایران ناگزیر به ارزان فروشی تولیدات فولادی خود، جهت حفظ منافع در بازارجهانی گردد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، صدمات وارده از تحریم های سنگین دولت آمریکا بر روی صنعت فولاد سبب گشته است که یا ایران ناگزیر به ارزان فروشی تولیدات فولادی خود، جهت حفظ منافع در بازارجهانی گردد و یا به تقویت حضور تولیدات چینی چه در بازار داخل و چه در بازار های بین المللی دامن زند.

 برخی فعالان اقتصادی بر این باورند که با افزایش تعرفه‌های مشتقات محصولات فولادی و آلومینیومی در آمریکا، تاثیرات قیمتی اینگونه محصولات در بازار‌های جهانی را شاهد خواهند بود و در نهایت تجار ایرانی از این شرایط متضرر خواهند شد. این در حالی است که تحریم‌های آمریکا  متمرکز بر درآمد‌های ارزی کشور بوده است چراکه درآمد‌های حاصل از صنایع معدنی کشور برخلاف درآمد‌های نفتی به شریان‌های کوچک و بزرگ اقتصادی کشور وارد می‌شود.

به گفته کارشناسان، این درآمد‌ها وارد خزانه کشور نمی‌شود بلکه به واحد‌های مختلف بخش خصوصی و دولتی کشور وارد شده و از این طریق بر بخش اقتصادی نظیر چرخه حمل کشتی، بارگیری، جابجایی کالا از طریق ریل و جاده، کارخانجات، معادن، طرح‌های مشارکت اجتماعی و …. اثر می‌گذارد. ایران در تولید فولاد دارای رقبای قوی بوده که سبب گشته است تا جهت حفظ بازار‌های صادراتی خود بسیار دقیق و هوشمند عمل کند. البته در حوزه ی آلومینیوم در داخل کشور حرف زیادی برای گفتن نداشته بنابراین از جنگ تعرفه واردات این محصول توسط دولت آمریکا متحمل ضرر و زیان نخواهیم گشت.

کارشناسان معتقدند که اعمال تعرفه‌ ها بر روی فولاد و آلومینیوم در کشور آمریکا می‌تواند تاثیرات زیادی بر بازار این محصولات به ویژه بازار‌های هدف ایران به وجود بیاورد. چراکه صادرکنندگانی مثل چین از لحاظ فولاد و بحرین و امارات متحده عربی از لحاظ آلومینوم که مطرح‌های دنیا هستند، با کاهش صادرات مواجه خواهند شد و در راستای تحقق اهداف تولید، محصولاتشان را راهی سایر بازار‌ها می‌کنند که عمدتا در این بازار‌ها ایران سهم زیادی دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • ساوالان خطیبی
    ساوالان خطیبی 1398/11/15 - 20:19 پاسخ

    ما امروز از بابت آهن برای سوله کارخانه ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال متضرر هستیم این است حمایت از تولید کننده

  • اسماعیل
    اسماعیل1398/11/12 - 15:24 پاسخ

    آتش تحریم ها بر جان مصرف کننده داخلی کارخانه ها که دارن قیمت ها رو همچنان بالا می برن