آزادسازی صادرات محصولات فولادی

آزادسازی صادرات محصولات فولادی
آزادسازی صادرات محصولات فولادی

آهن پرایس: سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در رابطه با صادرات محصولات فولادی گفت: وزارت صمت در حال تهیه و ارسال نامه ای به گمرک کشور برای آزاد سازی صادرات محصولات فولادی است که برحسب این نامه تولیدکنندگانی که به کف عرضه و تعهدات خود ...

آهن پرایس: سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در رابطه با صادرات محصولات فولادی گفت: وزارت صمت در حال تهیه و ارسال نامه ای به گمرک کشور برای آزادسازی صادرات محصولات فولادی است که برحسب این نامه تولیدکنندگانی که به کف عرضه و تعهدات خود در بورس کالا  عمل کنند، می توانند تا سه ماه آینده محصولات خود را صادر کنند.

سیف الله امیری در ادامه افزود: وزارت صمت در بازه زمانی سه ماهه به تولیدکنندگان این اختیار را می دهد تا محصولات خود را صادر کنند و دیگر نیازی به تایید از سوی وزارت صمت نیست که این بازه زمانی هر سه ماه مجددا تمدید خواهد شد.

همچنین وی با اشاره به حذف برخی از شرکت ها از لیست صادر کننده ها، بیان کرد: در این بازه زمانی سه ماهه وزارت صمت با گزارشاتی که از گمرک کشور و همچنین از بورس کالا دریافت می کند بر صادرات تولیدکنندگان نظارت می کند و اگر در این میان شرکتی کف عرضه و تعهدات خود را رعایت نکند، بی درنگ از لیست شرکت های صادرکننده حذف خواهد شد.

 امیری در ادامه خاطر نشان کرد: اگر تولید کننده ای از لیست شرکتهای صادرکننده حذف شود دو ماه زمان می برد تا بار دیگر بر لیست شرکت های صادرکننده اضافه شود در این صورت برای خود تولیدکنندگان بهتر است تا به تعهدات خود پایبند باشند  تا مشکلی ایجاد نشود البته چنانچه شرکت تولید کننده محصولات فولادی کف عرضه و تعهدات بورس کالا را عمل کند، می تواند به  صادرات خود همچنان ادامه دهد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بومی سازی فولادی ها

سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد رینگ صادراتی برای محصولات نوردی در بورس کالا صحت دارد یا نه؟ گفت: خیر، این موضوع صحت ندارد و حتی منابع معتبری برای ذکر چنین اخباری وجود ندارد، ما رینگ صادراتی برای نوردکاران نداریم و موضوع نامه ارسالی از سوی وزرات صمت برای گمرک تنها آزادسازی صادرات محصولات فولادی و رعایت تعهدات عرضه است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ابزارهای سنجش سیاست صادراتی را کف عرضه بورس کالا عنوان کرد و ذکر کرد: بر اساس این سیاست تولیدکنندگان باید ۷۵ درصد محصولات خود را به بورس کالا عرضه کنند و دیگر ابزارسنجش ما بازگشت ارز و استعلام آن از بانک مرکزی است و اگر صحت این دو تایید شود، هیچ مانعی برای صادرات محصولاتشان نخواهد بود.

 سیف الله امیری در پایان بیان کرد: اگر خطا از طرف بورس کالا و یا وزارت صمت باشد تولیدکنندگان محصولات فولادی و یا  نورد کاران از لیست حذف نخواهند شد و بلافاصله به لیست بازخواهند گشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)