آشفتگی در حوزه حمل ونقل

آشفتگی در حوزه حمل ونقل
آشفتگی در حوزه حمل ونقل

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صادرات محصولات فولادی با توجه به تحریم های نفتی و بازارهای مالی که قبل ایجاد شده بود واعمال دور دوم تحریم ها به شدت نیاز به تغییرات دارد. تحریم ها صنعت فولاد را، ازچند جهت تحت تاثیر قرار می دهد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صادرات محصولات فولادی با توجه به تحریم های نفتی و بازارهای مالی که قبل ایجاد شده بود واعمال دور دوم تحریم ها به شدت نیاز به تغییرات دارد.

تحریم ها صنعت فولاد را، ازچند جهت تحت تاثیر قرار می دهد.که می توان به مواردی چون کاهش معاملات محصولات فولادی، اختلال درنقل وانتقالات بانکی،مشکلات حمل و نقل و بیمه اشاره کرد.

در زمان مذاکرات 1+5 ایران در زمینه صنعت فولاد هیچ رقابتی با دیگر کشورها نداشته است این روند تا زمانی ادامه یافت که کشور چین،بعد از برجام به عنوان یکی ازاعضای مذاکرات 1+5 با انجام مذاکراتی در سطح دولت‌ها پذیرفت بخشی از بازارفولاد خود را نفع ایران آزاد کند.  تا قبل ازاین مذاکرات، چین با اعمال دامپینگ و در اختیار گرفتن بازار و جلوگیری از هرگونه تحرک صادراتی فولاد ایران، همواره به‌صورت مانع عمل کرده است و بعد از توافق برجام و مذاکرات شکل گرفته، به یکباره بخش عمده‌ای از بازارخود را به نفع تولیدکنندگان و فعالان بخش صادرات فولاد ایران آزاد می‌ کند.

با توجه به تعلیق روابط  چین و فشارتحریم ها علیه کشور، بخشی که می تواند بیشترین نگرانی را نسبت به صادرات محصولات فولادی به خود اختصاص دهد، بخش حمل و نقل است مخصوصا حمل ونقل دریایی و پهلو گرفتن کشتی‌های خارجی در بنادر ایران که با تعلیق روابط چین با ایران شرایط به نحوی بحرانی تر می شود ومسئولان و فعالان اقتصادی باید چاره ای بیاندیشند تا صادرات دراین صنعت با وجود سایر مشکلات از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

کما اینکه وجود افراد سودجو، نقل وانتقال داخل کشور را هم مختل کرده است.افرادی که سعی دارند ازآب گل آلود تحریم ها ماهی هایی بزرگ صید کنند، با افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل محصولات فولادی درداخل کشور تا بیش از سه برابر جو روانی حاکم بر جامعه را متشنج کرده و ضربتاتی مهلک بر پیکره ی صنعت کشور وارد می کنند.

ازاین رو انتظار می رود مسئولان مربوطه با خاطیان برخورد قاطع کرده و آرامش وثبات را به جامعه وصنعت فولاد کشور بازگردانند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایسعضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)