آنچه در بازار دیروز گذشت

آنچه در بازار دیروز گذشت
آنچه در بازار دیروز گذشت

بنابر بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان آهن پرایس، بازار سرمایه در روزهای اخیر روند نوسانی به خود گرفته است؛ از این رو در جریانات روز گذشته حرکت قیمت ها در بسیاری از گروه ها از محدوده منفی به محدوده مثبت تغییر یافت و مجددا پس از چند ساعت برخی نمادها  ...

بنابر بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان آهن پرایس، بازار سرمایه در روزهای اخیر روند نوسانی به خود گرفته است؛ از این رو در جریانات روز گذشته حرکت قیمت ها در بسیاری از گروه ها از محدوده منفی به محدوده مثبت تغییر یافت و مجددا پس از چند ساعت برخی نمادها به محدوده منفی گرایش پیدا کردند. با توجه به رشد سنگین قیمت‌ها در گروه‌های زیانده بازار و یا گروه‌های کوچکتر، رشد مجدد قیمت‌ها در این گروه‌ها برای بسیاری از فعالان بازار سرمایه غیرمحتمل به نظر می‌رسد و به این ترتیب شاهد افزایش عرضه‌ در این گروه‌ها هستیم. در حوزه های صادرات‌محور که مرتبط با نرخ ارز هستند نیز با توجه به عزم جدی بانک مرکزی و سایر بخش‌های اقتصادی کشور در خصوص خروج هیجانات از بازار ارز و کاهش مجدد نرخ دلار، انتظار‌های ایجاد شده در خصوص رشد سودآوری از محل افزایش نرخ ارز کمرنگ شده است.

پس از آغاز دوره افزایش قیمت بنزین بسیاری از مدیران کسب و کارهای کلان و همچنین سوداگران بازارهای مختلف فرصت را غنیمت شمردند تا از شرایط حال حاضر کشور سود کسب کنند و با احتکار کالا‌ها و عدم عرضه در سطح بازار، موجبات تشدید فضای التهابی موجود در اقتصاد کشور شدند. از روند بازار فولاد اینطور می توان نتیجه گرفت که بسیاری از فعالان اقتصادی کشور به جای توسعه و رشد کمی وکیفی محصولات تولیدی شرکت‌های خود، تنها با قصد رشد قیمت های محصولات خود، امید به کسب سود بیشتر دارند.

با توجه به روند طی شده قیمت آهن آلات طی هفته جاری به نظر می رسد که در بازار امروز همچنان شاهد روند نوسانی قیمت‌ها در اکثر گروه‌های بازار باشیم. به علت رفتار هیجانی بازار نسبت به اخذ تصمیم های مختلف در حوزه ی اقتصادی، برای بازار امروز افت ارزش معاملات و همچنین افزایش نوسان قیمت‌ها پیش بینی می‌شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)