آنچه که بر بازار آهن گذشت

آنچه که بر بازار آهن گذشت
آنچه که بر بازار آهن گذشت

به تحلیل آهن پرایس طی دو هفتهء گذشته شاهد ثبات نسبی قیمت میلگرد در بازار آهن بوده ایم که این ثبات قیمت متأثر از چندین عامل می باشد. از جملهء این عوامل می توان به 3مورد مهم اشاره کرد: اولین عامل کاهش چشمگیر قیمت شمش ...

به تحلیل آهن پرایس طی دو هفتهء گذشته شاهد ثبات نسبی قیمت میلگرد در بازار آهن بوده ایم که این ثبات قیمت متأثر از چندین عامل می باشد. از جملهء این عوامل می توان به 3مورد مهم اشاره کرد: اولین عامل کاهش چشمگیر قیمت شمش آهن بود که پیش بینی می شود این افت قیمت شمش به پایین ترین حد خود رسیده و دیگر شاهد افت قیمت شمش و در نتیجه ء آن میلگرد نخواهیم بود. عامل دوم این ثبات قیمت را می توان نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه دانست چون اکثر  فعالان در این حوزه فعالیت خود را در پایان ماه کمتر کرده و بازار اصطلاحا به خواب کوتاه مدت فرو می رود. عامل بعدی را می توان موجودی کالا در انبار در نظر گرفت؛ با توجه به شرایط حاکم بر بازار اکثر کارخانجات تولیدات خود را به سفارشات مشتریان داخلی و خارجی محدود می کنند، در نتیجه موجودی انبار پاسخگوی نیاز بازار نمی باشد.

با نگاهی به بازار آهن بین الملل خواهیم دید که این روند طی شده قیمت کمی با بازار ایران متفاوت است. میلگرد در بازار بین الملل افت قیمت را تجربه کرده که این کاهش قیمت به دلیل اتخاذ سیاست هایی از جانب فعالان ترک بوده است. به تحلیل کارشناسان این روند کاهش قیمت میلگرد به دلیل افت قیمت قراضه و کاهش تقاضای میلگرد همچنان ادامه خواهد داشت اما از سوی دیگر قیمت تیرآهن روند متفاوتی را طی می کند و شاهد افزایش قیمت برای این محصول هستیم. دلیل اصلی این افزایش قیمت کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگی همچون ذوب آهن است که در نتیجهء این کاهش عرضه و افزایش قیمت دیگر تولیدکنندگان را نیز مجبور به فروش محصولات خود کردند.

با توجه به مطالب ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که بازار میلگرد وضعیت مساعدی ندارد و با مشکلاتی همچون کاهش موجودی انبار، سردرگمی و کاهش تقاضای مشتریان به امید تزریق محصولات ارزان قیمت به بازار دست و پنجه نرم می کند ولی با وجود تمامی این مشکلات کاهش قیمت ها در بازار آهن صدمه دو چندانی به توزیع کنندگان وارد میکند و در نتیجهء با وجود تمامی این مشکلات، ما شاهد جاری شدن سرمایه از بازار آهن به بازار هایی همچون سکه و ارز خواهیم بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)