آهن بخریم یا نخریم؟

آهن بخریم یا نخریم؟
آهن بخریم یا نخریم؟

طی روز های اخیر دو سوال بسیار مهم ذهن اکثر متقاضیان خرید را به خود مشغول کرده است. اول اینکه افزایش قیمت ها در بازار اهن تا کی ادامه دارد؟ و سوال دوم اینکه در شرایط فعلی بخریم یا نخریم؟ به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در پاسخ به سوال اول می توان گفت با توجه به روند پر تلاطم بازار و  همچنین افزایش  قیمت تیرآهن و دیگر محصولات فولادی طی یک ماه اخیر، شاهد حرکتی موازی با بازار ارز بودیم. حرکت موازی 

طی روز های اخیر دو سوال بسیار مهم ذهن اکثر متقاضیان خرید را به خود مشغول کرده است. اول اینکه افزایش قیمت ها در بازار اهن تا کی ادامه دارد؟ و سوال دوم اینکه در شرایط فعلی بخریم یا نخریم؟
به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در پاسخ به سوال اول می توان گفت با توجه به روند پر تلاطم بازار و همچنین افزایش قیمت میلگرد و تیرآهن و دیگر محصولات فولادی طی یک ماه اخیر، شاهد حرکتی موازی با بازار ارز بودیم. حرکت موازی این دو بازار سبب شده تا بدون در نظر گرفتن دیگر عوامل تاثیر گذار بر این بخش، قیمت ها تا به امروز افزایشی باشد. این روند تا زمانی که نرخ دلار به یک ثبات نسبی نرسد و یا تحت کنترل قرار نگیرد، ادامه خواهد داشت.
در پاسخ به سوال دوم می توان گفت که با توجه به روند فعلی بازار نمی توان به قطعیت تصمیم بر خریدن و یا نخریدن گرفت اما یک مثال ساده شاید بتواند تصمیم گیری ها را آسان تر کند.
شما دو نفر سرمایه گذار را در نظر بگیرید که هریک دارای 100 میلیون تومان سرمایه می باشند و می خواهد در بازاری همچون بازار اهن سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری اولی که اقای A هست سرمایه خود را دو تریلی میلگرد تهیه کرده و وارد چرخه بازار می شود. اما سرمایه گذار دومی که اقای B می باشد با درنظر گرفتن وضعیت فعلی بازار اقدام به خرید محصول نمی کند و سرمایه اش را در بانک با سود 20 درصد روز شمار سپرده می کند. پس از آن تلاش می کند تا با واسطه گری در بازار کسب و کار خود را ره بیندازد.
در ادامه قیمت ها در بازار اهن آلات با افزایش زیادی مواجه شده و سرمایه آقای A دو برابر می شود. این در حالی است که این سرمایه گذار همچنان سرمایه خود را داشته و حجم سرمایه او همچنان ثابت می باشد.
اما اقای B هنوز دوماه از سرمایه گذاری اش در بانک نگذشته است که متوجه می شود سرمایه او در بخش فولاد به نصف تقلیل پیدا کرده و در حال حاضر با سرمایه فعلی دیگر نمی تواند دو ظرفیت میلگرد سابق را خریداری کند.
اما پس از این اتفاقات، چنانچه آقای B به بازار وارد شود و بخواهد محصولی را خریداری کند، تنها می تواند یک ظرفیت خریداری کرده و حتی نگرنی هایی مبنی بر کاهش سرمایه اش را دارد. یعنی ممکن است سرمایه او از 100 میلیون به 70 میلیون کاهش یابد.
اما سرمایه گذار A خیالی آسوده دارد. چرا که او ضمن داشتن دو ظرفیت بار، در مواجه با نوسانات بازار راحت تر تصمیم گیری می کند. چراکه در هر صورت او سود مناسبی از سرمایه گذاری اش کسب کرده و خیالی آسوده دارد.
در هر دو حال گفته شده توصیه ما این است که برای کاهش ریسک سرمایه گذاری، همواره به اندازه نیازشان برای مشتری واقعی و یا برای مصرفشان خرید کنند، نه کمتر و نه بیشتر.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)