آهن به موازات ارز می تازد

آهن به موازات ارز می تازد
آهن به موازات ارز می تازد

آهن پرایس: در روز گذشته باز هم دلار مسیر صعودی را در پیش گرفت و از کانال ۲۷ هزار تومان نیز عبور کرد و روی نرخ ۲۷ هزار و ۵۱۰ تومان معامله شد و در نهایت بازار آهن نیز تحت تاثیر قرار گرفت و افزایش قیمت ها ادامه یافت.در واقع این روند صعودی دلار که به سوی 28 هزار تومان می تازد...

آهن پرایس: در روز گذشته باز هم دلار مسیر صعودی را در پیش گرفت و از کانال ۲۷ هزار تومان نیز عبور کرد و روی نرخ ۲۷ هزار و ۵۱۰ تومان معامله شد و در نهایت بازار آهن نیز تحت تاثیر قرار گرفت و افزایش قیمت ها ادامه یافت.

در واقع این روند صعودی دلار که به سوی 28 هزار تومان می تازد نشان از عدم مقاومت کندل های موجود می باشد و متاسفانه برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با این روند دلار به 30 هزار تومان خواهد رسید و اگر این روند همچنان ادامه یابد بلاشک سایر بازارهای موازی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و این حجم از روند صعودی قیمت منجر به نابسامانی بازار خواهد شد و ضربه اصلی آن به مردم که مصرف کنندگان هستند وارد خواهد شد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش قیمت آهن آلات با شیب ملایم

همچنین در روز گذشته قیمت پایه شمش که  عرضه ی آن همچنان مبهم است در حدود ۱۹۰ که معادل ۱.۵ درصد رشد قیمتی داشته است و این به معنای افزایش قیمت مقاطع در بورس کالا نیز خواهد بود، چنانچه شمش عرضه نشود آنگاه فروشندگان شمش القایی بازهم دستشان در تغییر قیمت ها باز خواهد بود و متاسفانه می توانند باب میل خودشان حاشیه سود را بالاتر ببرند و ممکن است این سود از مرز سود ۵۰ درصدی نیز فراتر بروند و از عدم استقرار کامل دولت نهایت استفاده را ببرند و در نهایت نهادهای نظارتی نیز بر افزایش قیمت ها دامن زند.

فی الواقع هم اکنون فاصله ی قیمت بازار و قیمت بورس کالا خیلی زیاد است و همچنین در حال حاضر با توجه به عدم تشکیل کابینه جدید وزرا اهرم نظارتی برای کنترل بازار ارز و فولاد نیست.

در روز گذشته با مشاهده قیمت روزانه آهن آلات مشاهده می شود قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش افزایش داشت و همچنین ثبات و کاهش جزئی قیمت در برخی مبادی فروش رویت شد.در بازار نبشی و ناودانی نیز فروشندگان قیمت نبشی و قیمت ناودانی را افزایش دادند.

بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی و شاخه فروشی افزایش قیمت تیرآهن را اعمال کردند.در بازار پروفیل اکثر مبادی فروش افزایش چشمگیری را اعمال کردند و حتی یک شرکت نیز افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت پروفیل را اعلام کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • بی خانمان
    بی خانمان1400/06/02 - 12:01 پاسخ

    خداحافظ خانه خداحافظ زندگی