آیا اعتصابات بر قیمت آهن آلات تاثیرخواهد گذاشت؟

آیا اعتصابات بر قیمت آهن آلات تاثیرخواهد گذاشت؟
آیا اعتصابات بر قیمت آهن آلات تاثیرخواهد گذاشت؟

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در هفته گذشته قیمت میلگرد و تیرآهن روند مشابهی را طی کردند. این در شرایطی است که انتظار می رفت قیمت این محصولات طی هفته قبل روند مطلوبی را طی کند. در اولین روزهای هفته میانگین قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان 30783 ریال برای سایز های 14-18 اعلام شد اما  این قیمت تنها چند روز دوام آورد و در اواسط هفته قیمت آن 30950 ریال اعلام گردید. با توجه به وضعیت 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در هفته گذشته قیمت میلگرد و تیرآهن روند مشابهی را طی کردند. این در شرایطی است که انتظار می رفت قیمت این محصولات طی هفته قبل روند مطلوبی را طی کند. در اولین روزهای هفته میانگین قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان 30783 ریال برای سایز های 14-18 اعلام شد اما  این قیمت تنها چند روز دوام آورد و در اواسط هفته قیمت آن 30950 ریال اعلام گردید.

با توجه به وضعیت بازار آهن، شاهد هیچگونه معامله ای برای این محصولات در بازار نبودیم در نتیجه طی روز های پایانی هفته کارخانه های تولیدی قیمت هایشان را ثابت اعلام نمودند. همچنین در آخرین روز های هفته قیمت نبشی و ناودانی نیز ثابت گزارش شد.

خبر های بازار آهن حاکی از ثبات قیمت میلگرد ها در هفته گذشته می باشد. بررسی های صورت گرفته بر روی قیمت میلگرد آجدار نشان می دهد در اولین روز از هفته گذشته قیمت این مقطع آهن به طور میانگین 28198 ریال اعلام شد و در روز یکشنبه قیمت آن تا حدودی کاهش یافت. این روند تا اواسط هفته به طول انجامید و در روز سه شنبه کارخانه های میلگرد میانگین قیمت خود را 28263 ریال اعلام نمودند. پس از این افزایش قیمت، در بعد  از ظهر همان روز پس از اعلام خبر اعتصاب رانندگان کامیون، بازار آهن در سکوت مطلق فرورفت. در پی این اتفاقات شاهد تعدیل قیمت تیرآهن و میلگرد از سوی برخی از کارخانه ها بودیم اما با این وجود هیچ معامله ای در بازار صورت نگرفت.

اخبار منتشر شده ار نتیجه اعتصابات کامیون ها حاکی از افزایش 20 درصدی نرخ کرایه حمل می باشد. در حال حاضر بنظر می رسد این اعتصابات به اتمام رسیده است اما در هر حال تاثیراتش را بر قیمت محصولات فولادی از قبیل میلگرد و تیرآهن خواهد گذاشت.

در صورتیکه این اعتصابات ادامه پیدا کند ضرر های بسیاری به صنعت فولاد و کارخانه های تولید وارد خواهد شد. بنابراین به نظر می آید که اولین راه برای نجات از شرایط کنونی حل کردن مشکلات نقدینگی می باشد. در کشورهای واقع در غرب چنان چه یک تولیدکننده بر اثر اعتصاب یکی از واحدهای مهم ضرر و زیانی ببیند این ضرر توسط بیمه جبران می گردد. ولی متاسفانه در ایران این قانون وجود نداشته و زیان وارد شده به تولیدکننده نه تنها جبران نمی گردد بلکه بر قیمت تیرآهن و میلگرد و سایر محصولات تاثیرگذار خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)