آینده مبهم بازار آهن

آینده مبهم بازار آهن
آینده مبهم بازار آهن

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، گویی برای صدای اعتراض مصرف کنندگان گوش شنوایی پیدا شده است چرا که شنیده ها حاکی از این است که شورای آهن و فولاد در آینده نزدیک به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد که گامی محکم برای رفع و رجوع مشکلات این حوزه ها و ارائه...

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، گویی برای صدای اعتراض مصرف کنندگان گوش شنوایی پیدا شده است چرا که شنیده ها حاکی از این است که شورای آهن و فولاد در آینده نزدیک به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد که گامی محکم برای رفع و رجوع مشکلات این حوزه ها و ارائه طریق به دولت می باشد.
موضوع تشکیل شورای آهن و فولاد کشور به سال ها پیش باز می گردد که در سال 97 در هیات مدیره انجمن سنگ آهن مطرح شد و به تصویب رسید که علاوه برحضور انجمن سنگ آهن، حضور انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز در این شورا برای ورود به فاز عملیاتی و اجرایی مهم می باشد.
درجلسه دیروز این شورا نیز اعضای انجمن سنگ آهن میهمان انجمن تولیدکنندگان فولاد بودند از سخنان و گفت‌وگوهای دو طرف در این جلسه مشخص شد که اگر این شورا در گذشته تشکیل می‌گردید چه کمک ها که در حل مسائل و مشکلات این حوزه می توانست انجام دهد و به‌ویژه زمانی که دولت نیازمند مشاوره با ناظران فنی و کارشناسان اهل فن بود،  اما به  علت تعلل در ایجاد این بستر مهم اکنون بازار آهن با نابه سامانی های بسیاری دست و پنجه نرم می کند.
‌ اکنون که موضوع قیمت‌گذاری و نحوه عرضه در بازار توسط مخاطبان  موضوع بسیار حساسی عنوان گشته است، بهترین کاری که دولت می تواند انجام دهد این است که مسئولیت عرضه، تقاضا و قیمت‌گذاری‌ها را به تشکل‌ها واگذار کند و این، تنها یکی از وظایف شورای آهن و فولاد است. که می بایست هرچه سریعتر بستر سازی برای عملیاتی شدن برنامه های  آن ها انجام گیرد.
رییس انجمن سنگ آهن ایران در این رابطه اذعان داشت که در صورت وجود چنین تشکل هایی دیگر مسائلی نظیر اینکه ذوب آهنی ها حرف و مشکلات‌شان را در رسانه ملی اعلام کنند و موجب نگرانی جامعه نیز گردند دیگر شاهد نباشیم، چرا که بعد از این  شرکت ها مشکلات‌شان را در وهله نخست به این شورا ارجاع می  دهند تا با کار فنی ،کارشناسی و حتی به صورت ریش سفیدی مسائل را سر و سامان دهند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • ماهان
    ماهان1399/03/16 - 08:44 پاسخ

    سلام وعرض ادب نمیدونم چرا واین شوراخبری ازانجمن مصرف کنندگان آهن نیست این مساله نشون میده که فقط منافع انجمن سنگ آهن وتولیدکنندگان فولاددرنظرگرفته میشه ودرنهایت تنهاقشری که ضربه میخوره وزیربار این نوسانات. له میشه مصرف کنندگان ومردم بدبختن