آینده نامعلوم صنعت فولاد

آینده نامعلوم صنعت فولاد
آینده نامعلوم صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در سال جاری کشور بیش از هر زمان دیگری به تولید و صادرات زنجیره فولاد و ارز حاصل از صادرات آن نیاز داشته و در این رابطه وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم است تا علاوه بر ساماندهی بازار داخلی فولاد، زمینه را برای صادرات هر چه بیشتر محصولات معدنی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در سال جاری کشور بیش از هر زمان دیگری به تولید و صادرات زنجیره فولاد و ارز حاصل از صادرات آن نیاز داشته و در این رابطه وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم است تا علاوه بر ساماندهی بازار داخلی فولاد، زمینه را برای صادرات هر چه بیشتر محصولات معدنی فراهم آورد؛ ضمن اینکه این چتر حمایتی بر سر تولید و صادرات صنایع پایین دستی فولاد نیز گسترانده خواهد شد. 

در روزهای گذشته نزدیک به ۱۴۵ هزار تن شمش فولادی روی تابلو فیزیکی بورس کالا رفت. این میزان عرضه با توجه به عدم عرضه های روزهای گذشته و معاملاتی که در نهایت به تایید ناظم بازار نرسید، قابل قبول است اما باید به میزان تقاضای موجود در بازار نیز توجه کرد زیرا با توجه به ورود حجم زیاد نقدینگی به بازار فولاد توسط واسطه گران، تشخیص تقاضای واقعی از تقاضای سفته بازی، پپچیده است.  بنابر اظهارات فعالان بازار در سال جاری پروژه های عمرانی قابل توجهی که قابلیت ایجاد تحرک در بازار فولاد را داشته باشد، تاکنون کلید نخورده است. 

برخی از کارشناسان معتقدند که نقدینگی سرازیر شده به بازار فولاد سبب این خرید های مکرر با قصد انبار کردن محصولات به امید افزایش قیمت ها در آینده شده است.  برخی دیگر نا مشخص بودن روش های کشف نرخ در بورس کالا و ایجاد رقابت های سنگین برای دستیابی به مواد اولیه را مسبب چنین آشفتگی می دانند.  پیش از آن که بخواهیم میان این دو نظر قضاوت کنیم باید جو سنگین و آشفته میان فعالان بازار که ناشی از تفاوت نرخ های عجیب و بی سابقه در بازار آزاد و قیمت های پایه در بورس کالا است را مورد بحث قرار دهیم. چنانچه این فاصله قیمتی روند افزایشی یابد و رشد قیمت ها ادامه دار شود، انتظار می رود که در آینده نه چندان دور صنعت فولاد در باتلاق رکودی فرو رود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)