آینده کاهش قیمت در بازار اهن الات

آینده کاهش قیمت در بازار اهن الات
آینده کاهش قیمت در بازار اهن الات

بررسی های صورت گرقته حاکی از افزایش عرضه در بازار آهن آلات طی هفته های اخیر می باشد. این میزان تا حدی زیاد بوده است که تعداد شرکت کننده در بازار طی هفته گذشته کم سابقه بوده است. در این بین چنانچه از تولید کنندگان مقاطع صرف نظر کنیم، عرضه های انباری نیز طی یکی دو روز اخیر بسیار چشمگیر بوده که همین امر می تواند مبادی اصلی عرضه کننده را تحت تاثیر خود قرار دهد. آمار بدست آمده از قیمت میگرد آجدار در انبار ها نشان دهنده نرخ این محصول در حدود

بررسی های صورت گرقته حاکی از افزایش عرضه در بازار آهن آلات طی هفته های اخیر می باشد. این میزان تا حدی زیاد بوده است که تعداد شرکت کننده در بازار طی هفته گذشته کم سابقه بوده است. در این بین چنانچه از تولید کنندگان مقاطع صرف نظر کنیم، عرضه های انباری نیز طی یکی دو روز اخیر بسیار چشمگیر بوده که همین امر می تواند مبادی اصلی عرضه کننده را تحت تاثیر خود قرار دهد. آمار بدست آمده از قیمت میگرد آجدار در انبار ها نشان دهنده نرخ این محصول در حدود 3300 تومان می باشد.

از اصلی ترین عوامل افزایش عره طی روز های اخیر، تلاش برای کاهش موجود انبار ها به منظور بازگشت نقدینگی و حتی ترس از بازرسی در مواجه با برخی انبارها  بوده است.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، در هفته گذشته شاهد روند کاهشی قیمت اهن الات در بازار بوده ایم. اما سوالی که برای اکثر متقاضیان در این زمینه مطرح می شود این است که ایا این کاهش قیمت ها پایدار هست یا خیر؟

در جواب به این سوال می توان به میزان عرضه ذوب آهن اصفهان اشاره نمود. در حال حاضر با توجه به کاهش عرضه این کارخانه تولید کننده، به نظر نمی آید بتوانیم به آینده این بازار کاهشی امیدوار باشیم زیرا کاهش میزان عرضه قطعا موجب رقابتی شدن و افزایش قیمت ها در بازار خواهد شد. اما چیزی که هنوز بسیار  مبهم می باشد این است که چرا کارخانه ای همچون ذوب اهن که یک کارخانه دولتی می باشد و باید سردمدار واقعی سازی قیمت ها باشد، با عرضه محدود رو به رو شده است.

در این باره می توان به دو فرضیه اشاره نمود:

اول اینکه این کارخانه با عرضه محدود سعی دارد تا قیمت ها را افزایش دهد و پس از آن با افزایش قیمت، عرضه اصلی را رد بازار آزاد به فروش خواهد رساند.

و فرضیه دوم این است که این کارخانه برخلاف عقیده مسئولین توان عرضه کافی به بازار را ندارد.

با توجه به اتفاقاتی که طی ماه های اخیر رخ داده است، بنظر می آید فرضیه اول به واقعیت نزدیک تر بوده و وعده های دولت مبنی بر کنترل و بهبود وضعیت بازار تنها یک وعده تو خالی می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)