آینده ی مبهم فولاد کشور

آینده ی مبهم فولاد کشور
آینده ی مبهم فولاد کشور

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص بازار فولاد، در سال های قبل  واردات مقاطع فولادی بیشترین حجم واردات کشور را تشکیل می داد، و اکنون نیز صادرات هدف اصلی تولید کنندگان شده است. این ارتباط و واکنش به عوامل بیرونی کاملا مشهود بوده...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص بازار فولاد، در سال های قبل  واردات مقاطع فولادی بیشترین حجم واردات کشور را تشکیل می داد، و اکنون نیز صادرات هدف اصلی تولید کنندگان شده است. این ارتباط و واکنش به عوامل بیرونی کاملا مشهود بوده  و ایران به عنوان کشوری که مبادلات متعددی با جهان صنعنتی دارد، از تغییرات پیش امده در وضعیت جامعه بسیار متأثر شده است.

در سال های گذشته علاوه بر تحریم ها عواملی داخلی به شدت بازار را متلاطم و شرایط کار را در بازار اقتصادی سخت تر کرده است. تحقیقات نشان داده آمار‌های غیر واقعی و ترس از تحریم بیش از خود تحریم باعث بروز خود تحریمی در دولت گردید و نهایتا با تعویض وزرا و کادر مدیریتی جدید سعی در ترمیم اوضاع نموده اند؛ ولی حیف که بازار داخلی فولاد فرصتی طلایی در بدست آوردن منابع ارزی بیشتر و صادرات افزون ‌تر را از دست داده اند و شرایط جهانی به سوی  افول، چهره نمایی کرده است.

تولیدات فولادی ۹ ماهه کشور و مصرف فولاد کشور نشان از آینده مبهم این بخش از صنعت کشور دارد و از سویی تولید دو برابر مصرف و موانع بی شمار مقابل صادر کننده می‌تواند به مشکلی بزرگتر از بازگشت ارز حاصل از صادرات برای دولت تبدیل شود و آن هم تعطیلی کارخانجات بزرگ و بیکاری کسترده است و چنانچه چاره‌ای اندیشیده نشود زمینه ساز بحران‌های اجتماعی خواهد شد.

در بازارهای اقتصادی داخل دولت مردان می‌ بایست دست از لجاجت بردارند و با بازگذاشتن دست شرکت‌ ها و بخش های  خصوصی، با تمام قوا از تولید و صادرات ایران حمایت کنند تا خلاء کمبود سرمایه و سرمایه گذاری خارجی را بتوان تا حدودی جبران نمود و بخش خصوصی بتواند با تجارت و ایجاد سرمایه ارزی لازم پروژه‌ ها و طرح‌ های اقتصادی خود، فضای کسب و کار را در جامعه پر رونق نمایند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی
    علی1398/02/05 - 14:33 پاسخ

    متاسفانه تجربه نشان داده حمایت دولت از بخش صنعت نه تنها به پیشرفت این بخش کمکی نکرده بلکه برای مثال در صنعت خودرو بیشترین حمایت دولتی صورت گرفته ولی بازده این حمایت نه تنها کمکی به پیشرفت این صنعت نکرده بلکه با ایجاد انحصار انگیزه مدیران این صنعت برای به روز شدن وتوجه به نیاز مشتری را از بین برده و سالهاست که از نظر کیفی هیچ پیشرفتی در این صنعت صورت نگرفته ،وصرفا کسب درآمد به ساده ترین راه هدف مدیران صنعت خودرو شده است ،درصنعت فولاد نیز شاهد این قضیه بودیم ،با آزاد سازی صادرات بدون قید و شرط وچارچوب مشخص کارخانه ها ی فولاد بدون توجه به مصرف کننده داخلی شروع به افزایش قیمت داخلی وسودجویی بیشتر روی آورده ونشان دادند که هیچ تعهدی نسبت به رضایت مشتری داخلی ودولتی که این فرصت را برایشان ایجاد کرده ندارند ،