ابهامات در بازار ورق

ابهامات در بازار ورق
ابهامات در بازار ورق

آهن پرایس: یک فعال بازار فولاد در شمال کشور با تاکید بر این که عمده بار برخی تولیدکنندگان ورق از بازار آزاد سردر می آورد تصریح کرد: برخی از فولاد سازان بار و محصولات خود را به ندرت به تولیدکنندگان حقیقی عرضه می کنند، چون در این صورت می توانند مححصولات خود را با قیمت های بیشتر و بالاتری بفروشند. در حال حاضر شرایط به گونه ای است که...

آهن پرایس: یک فعال بازار فولاد در شمال کشور با تاکید بر این که عمده بار برخی تولیدکنندگان ورق از بازار آزاد سردر می آورد تصریح کرد: برخی از فولاد سازان بار و محصولات خود را به ندرت به تولیدکنندگان حقیقی عرضه می کنند، چون در این صورت می توانند مححصولات خود را با قیمت های بیشتر و بالاتری بفروشند. در حال حاضر شرایط به گونه ای است که تمام سهمیه ای که به تولیدکنندگان واقعی محصولات فولادی در استان های شمالی اختصاص داده شده، تنها یک هشتم تا یک دهم نیاز بازار است.

حدود یک ماه و نیم پیش بود که معاون قضایی دادستان کل کشور در گفت و گو با خبرنگاران از توافق میان دادستانی و فولاد مبارکه اصفهان در باره تامین انواع ورق های فولادی مورد نیاز صنایع پایین دستی زنجیره فولاد، تولیدکنندگان لوازم خانگی و سایر حوزه ها به صورت سهمیه ای خبرداد. بر این اساس قرار بود که مشکل گرانی، کمبود و احتکار ورق در بازار فولاد کشور ظرف یک تا دوماه حل شود، اما بررسی نرخ انواع ورق در سایت های اطلاع رسانی قیمت محصولات فولادی حاکی از این است که قیمت درب کارخانه انواع ورق های تولیدی فولاد مبارکه با بازار آزاد، 10 تا 12 هزارتومان فاصله دارد.

همچنین آمارهای بورس کالا نیز نشان می دهد نه تنها تولیدگنندگان ورق های فولادی همچنان نسبت به تعهدات خود برای عرضه کافی ورق در این بازار فیزیکی پایبند نیستند و هنوز هم ابهامات زیادی درباره علت عدم تایید بخش زیادی از معاملات ورق در بورس کالا وجود دارد، بلکه قیمت انواع ورق در بازار آزاد نیز بین 7 تا 10 هزارتومان بالاتر از نرخ معامله شده این محصولات در بورس کالا است. تمامی این مسائل نشان می دهد که با وجود همه وعده ها، هنوز هم مشکل گرانی، احتکار و کمبود ورق حل نشده است و هرماه رانتی چند هزار میلیارد تومانی به جیب واسطه های این نهاده مهم صنعت فولاد واریز می شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)