اتلاف انرژی در واحدهای فولادی زیریک میلیون تن

اتلاف انرژی در واحدهای فولادی زیریک میلیون تن
اتلاف انرژی در واحدهای فولادی زیریک میلیون تن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، طی سال های اخیر مشکلاتی برای فولاد سازان بوجود آمده که در سال جاری هم تداوم پیدا کرده است. این در شرایطی است که در تمام دنیا حمایت های بسیاری از سوی دولت های  از بخش تولید شده است. اما در ایران علی رغم حمایت های دولت، تولیدکنندگان همچنان فعالیت های خود را ادامه داده اند و اصرار به بالا بردن تولید نیز دارند. صنعت کشور همانند یک موتور محرک

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، طی سال های اخیر مشکلاتی برای فولاد سازان بوجود آمده که در سال جاری هم تداوم پیدا کرده است. این در شرایطی است که در تمام دنیا حمایت های بسیاری از سوی دولت های  از بخش تولید شده است. اما در ایران علی رغم حمایت های دولت، تولیدکنندگان همچنان فعالیت های خود را ادامه داده اند و اصرار به بالا بردن تولید نیز دارند. صنعت کشور همانند یک موتور محرک نیاز به حمایت از سمت بخش های مختلف دولت دارد تا بتواند ارزش افزوده را در کشور افزایش دهد.
از طرف دیگر بازار مسکن از اوایل سال جاری در رکود به سر می برد که این رکود تاثیرات بسزایی بر بازار داخلی فولاد خواهد گذاشت. بعضی از کارشناسان و فعالان در صنعت فولاد انتظار داشتند تا با اجرای برجام رکود از بازار فولاد خارج شده اما با توجه به شرایط موجود پیش بینی می شود این شرایط تا پایان سال جاری ادامه دار خواهد بود.
محسن نهاوندیان کارشناس ارشد اقتصاد می گوید: اولی شرط تولید فولاد در کشور توجیه اقتصادی می باشد. مجوز دادن به واحد هایی که داراری ظرفیت تولید یک میلیون تن می باشند کاری کاملا اشتباه بوده و هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد و فقط باعث می شود تا انرژی اتلاف شود.
نهاوندیان در رابطه با رکود بازار مسکن اظهار داشت: یکی از تاثیر گذار ترین بازار ها بر بازار فولاد، مسکن می باشد و در حال حاضر رکود در مسکن موجب شده تا بازار داخلی فولاد هم در رکود به سر برد. مسکن یک شاخص رونق بازار است. یعنی در زمانی که خرید و فروش مسکن کاهش می یابد همه بازارها تحت تاثیر آن قرار می گیرند اما رابطه آن با بازار فولاد یک مستقیم و بیشتری می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)