اتهام دامپینگ فولادمبارکه ازسوی اتحادیه اروپا

اتهام دامپینگ فولادمبارکه ازسوی اتحادیه اروپا
اتهام دامپینگ فولادمبارکه ازسوی اتحادیه اروپا

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، چندی پیش نام برخی کشورها از سوی اتحادیه اروپا در دامپینگ فولاد اعلام گردید که کار به شکایت کشیده شد. در بین این کشورها نام ایران، روسیه، برزیل و اوکراین نیز به چشم میخورد. همان موقع بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان دراینباره گفته بود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان دامپینگ نمی کند اما در کشور یکسری شرایط وجود دارد که برای تولید فولاد یک مزیت محسوب می شود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، چندی پیش نام برخی کشورها از سوی اتحادیه اروپا در دامپینگ فولاد اعلام گردید که کار به شکایت کشیده شد. در بین این کشورها نام ایران، روسیه، برزیل و اوکراین نیز به چشم میخورد. همان موقع بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان دراینباره گفته بود: شرکت فولاد مبارکه دامپینگ نمی کند اما در کشور یکسری شرایط وجود دارد که برای تولید فولاد یک مزیت محسوب می شود. اما اتحادیه اروپا این مزیت را به عنوان یک رقیب برای تولیداتش می داند. 
مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در اینباره گفت: برخی به دلیل از دست دادن بازارهایشان و از سوی دیگر رکودی که در بازار حاکم است، این مباحث را مطرح می کنند. وی در ادامه با طرفداری از شرکت فولاد مبارکه افزود: این موضوع در مورد شرکت فولاد مبارکه مطرح شده، این در حالیست که این شرکت با توجه به قوانین بین المللی صادراتش را به اروپا مدیریت می کند. ما از حقانیت کشور دفاع کرده و برای انجام این امور وکیل گرفته ایم و چون علیه ایران هیچ مدرکی ندارند نمی توانند این اتهامات را ثابت کنند.
بهادر احرامیان، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و مدیرعامل فولاد آلیاژی یزد در مورد دامپینگ گفت: موضوع دامپینگ فولاد تا حدودی با جوینت ونچر و همکاری فولادسازان اروپایی با فولادسازان خارج از اتحادیه حل شد. این موضوع نشان داد که در اصل بیشتر از اینکه بحث دامپینگ مهم باشد، تا حدودی بحث حمایت از فولادسازان اروپایی مطرح بود که در قالب دامپینگ بیان شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)