اثرگذاری تحریم ها بر روی صادرات فولاد ایران

اثرگذاری تحریم ها بر روی صادرات فولاد ایران
اثرگذاری تحریم ها بر روی صادرات فولاد ایران

شنیده های حاکی از تغییر رویه برخی از طرف های تجاری بین المللی ایران در بخش فولاد و دیگر بخش ها اعم از مس، آلمینیوم و... می باشد که رویه شان را بر روی تعاملات تجاری با شرکت های ایرانی، نحوه سفارش هایشان و همچنین سیاست های بکاری گیری میان مدت در رابطه با خرید از کشور و... تغییر داده اند. همه این اتفاقات به دنبال اعمال تحریم های امریکا رخ داده است و این تحریم ها بر روی بازار های صادراتی فولاد کشور اثر خواهد گذاشت.

شنیده های حاکی از تغییر رویه برخی از طرف های تجاری بین المللی ایران در بخش فولاد و دیگر بخش ها اعم از مس، آلمینیوم و... می باشد که رویه شان را بر روی تعاملات تجاری با شرکت های ایرانی، نحوه سفارش هایشان و همچنین سیاست های بکاری گیری میان مدت در رابطه با خرید از کشور و... تغییر داده اند. همه این اتفاقات به دنبال اعمال تحریم های امریکا رخ داده است و این تحریم ها بر روی بازار های صادراتی فولاد کشور اثر خواهد گذاشت.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در شرایطی که وضع تعرفه فولاد و آلمینیوم از سوی کشور آمریکا موجب بوجود آمدن جنگی تجاری در دنیا شده است، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و مدیرعامل فولاد یزد از عدم تاثیر گذاری تحریم ها بر بازار فولاد ایران طی ماه های اخیر خبر داده اند.

بهادر احرامیان در این رابطه گفت: در حقیقت هنوز تعرفه های وضع شده از سوی امریکا تاثیری بر روی بازار فولاد کشور نداشته است اما در اینده قطعا این تعرفه ها اثرات خود را در بازار فولاد نمایان خواهد کرد.

احرامیان در ادامه افزود:در جهان حدود 350 میلیون تن فولاد خرید و فروش می شود که از این میزان حدود 50 تا 60 میلیون تن متعلق به به کشور آمریکا می باشد که این میزان را به کشورش وارد می کند. در حال حاضر با وضع تعرفه های جدید، کشور های صادر کننده به امریکا به مجبور باید دنبال کشور های جدید برای صادر کردن فولادشان بگردند. یکی از کشور های مورد نظر این گونه کشور ها، ایران می باشد. چنانچه صادرات فولاد به کشور رخ دهد، بازار داخلی صادرات ایران دچار مشکل خواهد شد. چرا که این اتفاقات موجب بر هم خوردن رقابت در بازار های فولادی خواهد شد که کشو ما نیز در این رقابت ها وجود دارد. اگرچه این وضعیت زمان بر است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)