احتکار آفت بازار آهن

احتکار آفت بازار آهن
احتکار آفت بازار آهن

آهن پرایس: حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران از احتمال دپوی هفت میلیون تن محصولات فولادی در انبارها در سال جاری خبر داد و گفت: طبق آمار رسمی، در ۸ ماهه اول امسال بیش از ۲۰ میلیون تن فولاد در کشور...

آهن پرایس: حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران از احتمال دپوی هفت میلیون تن محصولات فولادی در انبارها در سال جاری خبر داد و گفت: طبق آمار رسمی، در ۸ ماهه اول امسال بیش از ۲۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید شده که از این رقم حدود ۵٫۵ میلیون صادرات صورت گرفته و طبق برآورد ما ۸ میلیون تن هم مصرف واقعی داخل کشور بوده است. از این دو آمار می‌توان نتیجه گرفت که اکنون ۷ میلیون تن محصولات فولادی در انبارها دپو شده است.

مسعود شکوری، رئیس اتحادیه آهن ‌فروشان استان زنجان نیز مانند همتای تهرانی خود علت اصلی رشد محسوس مصرف ظاهری فولاد در کشور براساس گزارش اخیر انجمن فولاد را دپو شدن محصولات فولادی در انبارها دانست و گفت: برخی فروشندگان آهن در سطح کشور با خرید بیش از اندازه محصولات فولادی، به طمع این که قیمت‌ها روند افزایشی خواهد داشت، این محصولات را انبار کرده‌اند.

وی با تاکید بر کاهش شدید مصرف واقعی محصولات فولادی در فصل سرد سال تصریح کرد: اکنون به علت سردی هوا در مناطق شمال و شمال غرب کشور، ساخت‌ وساز در رکود است و آهن و فولاد در این منطقه مصرف نمی‌شود و اصولا در سایر شهرستان‌ها هم مصرف فولاد به حداقل ممکن رسیده است.

رئیس اتحادیه آهن‌ فروشان استان زنجان در ادامه تاکید کرد: از افزایش قیمت‌های اخیر محصولات فولادی وقتی معاملات در حداقل ممکن است، می‌توان این‌طور برداشت کرد که بخش عمده‌ای از معاملات این روزهای بازار آهن کشور مربوط به محصولاتی است که از قبل در انبارهای برخی آهن‌فروشان دپو شده است.

شکوری در ادامه به رشد آمار مصرف ظاهری محصولات فولادی در گزارش اخیر انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز اشاره کرد و گفت: باید اذعان داشت افزایش آمار مصرف ظاهری فولاد در سال جاری طبق گزارشی که انجمن فولاد ارائه داده است، ناشی از محصولات فولادی دپویی و انبارشده است؛ به گونه‌ای که برخی فروشندگان آهن در سطح کشور محصولات فولادی را بیش از حد فروش خود می‌خرند و مازاد فروششان را در انبارها دپو می‌کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی ۶
    علی ۶1399/10/24 - 08:22 پاسخ

    سلام وعرض ادب خدمت شما همکاران محترم و زحمتکش که بااطلاع رسانی بموقع و دقیق آگاهی خوب دائما ن بمامیرسانید امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید