اخبار بازار شمش در ایران

اخبار بازار شمش فولاد در ایران
اخبار بازار شمش در ایران

به دلیل رکود و کسادی بازار فولاد در چند ماه اخیر، پیش بینی میشد که قیمت شمش به زودی کاهش پیدا کند، اما گزارشات منتشر شده اخیر که بیانگر افزایش قیمت آهن اسفنجی می باشد، این پیش بینی را باطل کرد. در آخر هفته ی گذشته، اخباری مبنی بر تولید فولاد خوزستان به اندازه ی تقاضای بازار منتشر شد. طبق پیش بینی های اعلام شده از سوی کارشناسان و فعالان بازار، شیب نزولی قیمت ها شروع شده و به نظر می رسد که

به دلیل رکود و کسادی بازار فولاد در چند ماه اخیر، پیش بینی میشد که قیمت شمش به زودی کاهش پیدا کند، اما گزارشات منتشر شده اخیر که بیانگر افزایش قیمت آهن اسفنجی می باشد، این پیش بینی را باطل کرد. در آخر هفته ی گذشته، اخباری مبنی بر تولید فولاد خوزستان به اندازه ی تقاضای بازار منتشر شد. طبق پیش بینی های اعلام شده از سوی کارشناسان و فعالان بازار، شیب نزولی قیمت ها شروع شده و به نظر می رسد که ادامه پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر کارخانه فولاد خوزستان به دودلیل نمی تواند میزان عرضه یا قیمت شمش خود را افزایش دهد. اول آنکه با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه است و دوم نیز آنکه قادر به کاهش دادن قیمت شمش نیست. لازم به ذکر است که در ماه شهریور، تولید کنندگان آهن اسفنجی شروع به تولید مجدد میکند؛ زیرا مشکل برق آنها حل خواهد شد.

پیش بینی می شود به دلیل کاهش تقاضا در سطح بازار های جهانی، در یک ماه آتی شاهد سکوت و ثبات بازار فولاد در دنیا باشیم. البته با وجود تمام این تفاسیر پیش بینی می شود به زودی شاهد رقابتی شدن فروش فولاد در بازار های ایران باشیم که حتما یکی از اصلی ترین مهره های ان فولاد خوزستان خواهد بود. دلیل این امر انباشته شدن مقاطع در انبار هاست که در 3 ماه گذشته، انبار تولید کنندگان شمش فولادی تهی از هرگونه باری بود.

اگر فولاد خوزستان و کارخانجات دیگر و تولیدکنندگان آهن اسفنجی روی صادرات خود متمرکز شوند دامنه تغییرات در بازار محدود خواهد شد در غیراینصورت فروشندگان مقاطع به دنبال تغییر موجودی به سمت نقدینگی خواهند رفت و تقاضای شمش برای یک دوره حداقل یک ماهه به کمترین حد خود خواهد رسید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)