ادامه اصلاح قیمتی بازار آهن

ادامه اصلاح قیمتی بازار آهن
ادامه اصلاح قیمتی بازار آهن

آهن پرایس: هفته جاری با نوسانات صعودی نرخ ارز آغاز شد و دلار روی نرخ ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید، اما بازار آهن همچنان روی مسیر کاهش قیمتی همچون سرسره قرار گرفته است.جالب توجه است که ایران به عنوان عضو رسمی سازمان شانگهای پذیرفته شده است اما همین امر...

آهن پرایس: هفته جاری با نوسانات صعودی نرخ ارز آغاز شد و دلار روی نرخ ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید، اما بازار آهن همچنان روی مسیر کاهش قیمتی همچون سرسره قرار گرفته است.

جالب توجه است که ایران به عنوان عضو رسمی سازمان شانگهای پذیرفته شده است اما همین امر هم نتوانست سیگنالی در جهت کاهش قیمت ارز باشد و چنانچه در روزهای آتی خبر مثبتی از مذاکرات وین منتشر شود آنگاه بعید نیست که نرخ ارز تا کانال ۲۸ هزار  تومان نیز برسد، چرا که بر اساس جدیدترین آمار منتشره بانک مرکزی، رشد نقدینگی به مرز ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است و بلاشک افزایش فشار در جهت کاهش ارزش ریال خواهد بود.

در روز گذشته، در معاملات سنگ آهن آتی بورس سنگاپور به ۱۰۱ دلار رسید، اما چون میزان تولیدات چین کاهش یافته است این ریزش قیمت به مقاطع و شمش نرسیده است. براساس متال بولتن قیمت شمش و اسلب CIS ثابت باقی مانده است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : بازار آهن در آستانه ثبات

 در بازار داخل ایران یکی جو روانی ایجاد شده موثر بوده است و اکثریت افراد چشم انتظار قیمت هایی پایین تر نیز هستند و حتی مسائل مربوط به مذاکرات وین این احساس را ایجاد کرده که باید اوضاع به گونه ای پیش رود که قیمت ها کاملا ریزشی تر شود، در روز گذشته میلگرد به کانال ۱۵ هزار و ۲۷ تومان رسید و رسیدن به کانال ۱۴ تومان نیز بعید به نظر نمی رسد.

با بررسی قیمت روز آهن در روز گذشته مشاهده می گردد، قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش ۵۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش داشت و بعضا برخی از مبادی نیز ثبات قیمتی را لحاظ کردند.قیمت نبشی و ناودانی نیز کاهشی در حدود ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومانی داشت و بعضا برخی از مبادی نیز در مقابل کاهش قیمت مقاومت کرده و قیمت ها را ثابت اعلام کردند.

در بازار تیرآهن در بخش کیلو فروشی کاهش ۲۰۰ و ۳۰۰ تومانی رویت شد و در بخش شاخه فروشی، شاخه های پر فروش تیرآهن ذوبی کاهش قیمت تیرآهن را در حدود ۳۰ الی ۸۵ هزار تومان اعلام کردند.در بازار پروفیل نیز کاهش قیمت پروفیل ۱۰۰ الی ۴۵۰ تومانی رویت شد و یک شرکت نیز کاهش ۱۴۰۰ تومانی را اعمال کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 1 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • امیر
    امیر1400/06/28 - 11:27 پاسخ

    نرخ دلار دیگر هیچ تاثیری بر روی قیمت آهن آلات ندارد .خواهشا در تحلیل هایتان از نرخ دلار استفاده نکنید .قیمت واقعی میلگرد کیلویی ده هزار تومان میباشد.که در حال ریزش تا ده‌هزار تومان می باشد.

    • Saman
      Saman1400/06/29 - 10:57

      یکی از عوامل موثر دلار هست اما تنها مورد نیست ...