ادامه روند افزایش قیمت ها

ادامه روند افزایش قیمت ها
ادامه روند افزایش قیمت ها

روند صعودی قیمت ها همچنان ادامه دارد. بسیاری از خبرگزاری ها از ادامه این روند تا پایان هفته خبر داده اند و دلیل آن را افزایش نرخ دلار عنوان کرده اند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، از ابتدای هفته جاری روند بازار آهن آلات به یکباره معکوس شد و قیمت هایی که در هفته گذشته تا حدودی کاهش یافته بود مجددا با افزایش مواجه شد. طی هفته گذشته قیمت میلگرد اجدار در کمترین اعلامی به 3860 تومان رسید که امید به افزایش معاملات را در بازار بالا برد، اما طولی نکشید 

روند صعودی قیمت ها همچنان ادامه دارد. بسیاری از خبرگزاری ها از ادامه این روند تا پایان هفته خبر داده اند و دلیل آن را افزایش نرخ دلار عنوان کرده اند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، از ابتدای هفته جاری روند بازار آهن آلات به یکباره معکوس شد و قیمت هایی که در هفته گذشته تا حدودی کاهش یافته بود مجددا با افزایش مواجه شد. طی هفته گذشته قیمت میلگرد اجدار در کمترین اعلامی به 3860 تومان رسید که امید به افزایش معاملات را در بازار بالا برد، اما طولی نکشید که در دومین هفته شهریور ماه این روند متوقف شد و بازار دچار التهاب گشت.

بسیاری از کارشناسان و فعالان این بخش دلیل افزایش قیمت ها را افزایش نرخ دلار و همچنین احتکار محصولات فولادی دانسته اند. همچنین در این باره وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در سال جاری به دنبال افزایش قیمت دلار شاهد بالا رفتن روز افزون قیمت آهن نیز بودیم بطوری که برخی محصولات با نرخ 5600 تومان نیز به فروش رسید. اما در این میان شاهد تفاوت بسیار زیاد قیمت های کارخانه و بازار نیز هستیم. همچنین در اینباره می توان گفت دخالت دولت در تعیین قیمت های بازار کاری اشتباه بوده و دولت باید با عدم دخالت خود موجب شود تا بازار مسیر خود را بیابد. چرا که هیچگاه با تعیین قیمت های دستوری نمی توان رقابت را در این حوزه ایجاد کرد. در حال حاضر خبر های مبنی بر حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از مصرف کننده نهایی به گوش می رسد که گفته شده این وزارت خانه نرخ رسمی محصولات فولادی را با قیمت دلار 4200 تومانی اعلام کرده است. این خبر در شرایطی منتشر شده که طی چند ماه اخیر مصرف کنندگان و حتی انبوه سازان با قیمت‌هایی نزدیک به دو برابر قیمت‌های عرضه شده در بورس آهن را خریداری کرده‌اند و این وضعیت مسیر معیوب تعیین شده دولت برای رساندن کالا به مصرف‌کننده نهایی را به نمایش نشان می دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)