استاندارد های تولیدات فولاد کشور

استاندارد های تولیدات فولاد کشور
استاندارد های تولیدات فولاد کشور

آهن پرایس: امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو بیان کرد: کیفیت شمش هایی که در کشورتولید می شوند به مواد اولیه  و همچنین شیوه فرآوری آنها بستگی دارد.به طور مثال آن دسته از شمش هایی که مواد اولیه آن ها از آهن اسفنجی و یا سنگ آهن...

آهن پرایس: امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو بیان کرد: کیفیت شمش هایی که در کشورتولید می شوند به مواد اولیه  و همچنین شیوه فرآوری آنها بستگی دارد.

به طور مثال آن دسته از شمش هایی که مواد اولیه آن ها از آهن اسفنجی و یا سنگ آهن تشکیل شده است کیفیت بهتری دارد معتقدم که می‌توانند جزو بهترین های جهان باشد.

شایان ذکر است آن دسته از شرکت‌هایی که هم بزرگ هستند و هم صادرات دارند عموما محصولات استانداردی را تولید می نمایند چرا که بدون داشتن استانداردهای لازم نمی توانند محصولات خود را به سایر کشورها صادر نمایند بنابر این فولاد سازان بزرگ کشور در واقع رهبران صادرات فولاد در کشور ما هستند که خوشبختانه در این زمینه تاکنون به خوبی عمل کرده‌اند.

شایان ذکر است در واحدهای کوچک القائی ممکن است کماکان شاهد کمبود رعایت استانداردها و یا کیفیت محصولات باشیم اما ظرفیت کلی واحد های القایی بالغ بر ۵ میلیون تومان می باشد که از این میزان حدود ۱۰ درصد از محصولات کیفیت مورد نظر را ندارند اما بقیه محصولات در شرایط نسبتاً مطلوبی هستند بنابراین به طور کلی کیفیت فولاد ایران کیفیت نسبتا مطلوبی است مشتریان به خوبی از آن استقبال می نماید.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : چشم انداز تولید فولاد در گرو تامین برق

البته تمامی محصولاتی که  شرکتهای فولادی کشور تولید می‌ کنند استاندارد هستند و چه بسا تعداد کثیری از آنها دارای آزمایشگاه هستند که در آن آزمایشگاه شمش ها تایید می شود و وقتی شمشی در آزمایشگاه تایید می گردد به منزله تایید از سوی سازمان استاندارد می باشد.

فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان و فولاد کاوه و چند شرکت دیگر آزمایشگاه اختصاصی تحت نظر سازمان استاندارد دارد و همانند سایر فولاد سازان جهان خودشان نسبت به استانداردسازی شمش ها اقدام می نمایند بازار استاندارد فرایند تولید آنها را تایید می نماید و آزمایشگاه تایید شده در این شرکتها دارد.

به طور کلی ثبات در سیاستها و همچنین دستور العمل ها برای فعالان عرصه فولاد در حال حاضر حرف اول را در دولت جدید به ویژه وزیر جدید صمت می زند و انتظار فعالان این عرصه این است که دولت به شعارهایی که داده است عمل نماید و بتواند این ثبات را در زنجیره فولاد به صورت پایدار اعمال نماید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)