استفاده حداکثری از توان داخلی فولاد سازان

استفاده حداکثری از توان داخلی فولاد سازان
استفاده حداکثری از توان داخلی فولاد سازان

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، مدیر عامل فولاد مبارکه در رابطه با  اهداف صنعت فولاد کشور بیان کرد: این صنعت گام در مسیر روشنی گذاشته است به گونه ای که استقاده از توان داخلی، بومی سازی و ارتقای دانش و فناوری بر اساس معیارهای روز دنیا پیگیری می شود...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، مدیر عامل فولاد مبارکه در رابطه با  اهداف صنعت فولاد کشور بیان کرد: این صنعت گام در مسیر روشنی گذاشته است به گونه ای که استقاده از توان داخلی، بومی سازی و ارتقای دانش و فناوری بر اساس معیارهای روز دنیا پیگیری می شود.

اجرای رویکردهای فوق با محوریتفولاد مبارکه، اکنون چشم ‌انداز روشن ‌تری پیش روی صنعت فولاد و سایر صنایع معدنی دیگر قرار داده و البته تولید کنندگان تجهیزات مورد نیاز این صنعت را امیدوار به ادامه مسیری کرده است که دستیابی به جایگاه بالاتری را در سال‌ های جاری نوید می‌دهد. مدیر عامل فولاد مبارکه در بیانات خود تصریح کرد: اکنون علاوه بر اینکه کمیسیونی به‌ طور دائمی در فولاد مبارکه اصفهان راه‌ اندازی شده تا پل ارتباطی میان تولید کنندگان داخلی با صنعت فولاد کشور باشد، قرار است که اقتصادی در کشور پی‌ریزی شود که ثمرات آن، عدم وابستگی به دلارهای نفتی و دوری از تحریم‌ ها و محدودیت‌ هایی است که به واسطه نفتی بودن اقتصاد ایران شکل گرفته است.

اولین بخش از فعالیت فولاد مبارکه برای توجه هر چه بیشتر به توانمندی‌ های تولید کنندگان داخلی در صنعت فولاد، برگزاری نمایشگاهی بود که ثمرات بسیار ارزشمندی برای بخش صنعتی کشور به جای گذاشت. در عین حال برای اینکه بتوان دستاورد ها و به‌ طور کلی برگزاری این نمایشگاه را از حالت تبلیغی و نمایش خارج کرد، کمیسیونی به‌ طور دائم در فولاد مبارکه تشکیل شده که ماموریت اصلی آن، این است که بتواند بومی ‌سازی صنعت فولاد را با بهره‌ گیری از توان داخلی، گسترش دهد.
بر این اساس، جلساتی هم تشکیل شده و بعد از اتمام نمایشگاه نیز، ۴۵ شرکت و شخص برای تامین برخی قطعات و تجهیزات مورد نیاز فولاد مبارکه اعلام آمادگی کرده‌اند. بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است که بر مبنای آن بتوان به‌صورت دائم با این تولیدکنندگان وارد تعامل شده و نقش حمایتی از تولیدات آنها را صورت داد، به نحوی که شرایطی ایجاد شود که به دلیل وجود تحریم ها، از تولیدکنندگان داخلی تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد، بهره‌ برداری شده و  قرارداد هایی برای سرمایه‌گذاری منعقد شود که بتوان اهداف بومی‌ سازی را پیش برد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)