اشتباه این بار در بازار اهن و فولاد

اشتباه این بار در بازار اهن و فولاد
اشتباه این بار در بازار اهن و فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، طی ماه های اخیر  تصمیمات نا آگاهانه و بدون تفکر زیادی در کشور گرفته شده که باعث شده وضعیت بازار ها برهم خورد بطوری که بسیاری از کارشناسان و اساتید آن را به آزمون و خطا تشبیه می کنند و نتیجه این تصمیم گیری ها عدم پایداری دستورالعمل ها می باشد. طی این ماه ها شاهد اشتباهات زیادی در بازار ها بوده ایم که آخرین اشتباه انجام شده حذف صرافی ها از گردونه بازار به منظور ساماندهی بازار ارز و سکه بوده است. اگرچه این

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، طی ماه های اخیر  تصمیمات نا آگاهانه و بدون تفکر زیادی در کشور گرفته شده که باعث شده وضعیت بازار ها برهم خورد بطوری که بسیاری از کارشناسان و اساتید آن را به آزمون و خطا تشبیه می کنند و نتیجه این تصمیم گیری ها عدم پایداری دستورالعمل ها می باشد.

طی این ماه ها شاهد اشتباهات زیادی در بازار ها بوده ایم که آخرین اشتباه انجام شده حذف صرافی ها از گردونه بازار به منظور ساماندهی بازار ارز و سکه بوده است. اگرچه این کار به خودی خود اشتباه نیست اما عجول بودن در این امر باعث شد تا صرافی های مجاز و غیر مجاز هر دو بسوزند و در آخر کار به جایی رسید که دولت برای حل مشکلات انتقال ارز از صرافی ها کمک خواست.

در حال حاضر در بازار اهن الات نیز شاهد بروز چنین خطاهایی هستیم. طی هفته های اخیر مصوبه ای از سوی دولت برای کنترل قیمت مقاطع فولادی از جمله میلگرد و قوطی پروفیل تصویب شد که طی این مصوبه شرکت های بازرگانی امکان خرید از داخل و سپس صدور محصولات فولادی به کشور های اطراف را نداشته و یا این امر با پیچیدگی همراه شده است. لزوم ارائه گواهی تولید هنگام صادرات موجب شد تا این شرکت ها کارهایشان عملا متوقف شود.

این وضعیت در حالی است که به عقیده برخی از کارشناسان بخش فولاد چنانچه تحریم ها اعمال شود صادرات فولاد ایران با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. یکی دیگر از اشتباهات در این بخش عدم فروش مواد اولیه تولیدی می باشد که از جمله آن می توان به آهن اسفنجی اشاره نمود که این ماده اولیه به شرکت های بازرگانی فروخته نمی شود. این امر به مرور زمان به دلیل کمبود نقدینگی در این بخش موجب بروز مشکلات دیگری در تولید فولاد خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)