اشتغالزایی، وظیفه اصلی صنعت فولاد

اشتغالزایی، وظیفه اصلی صنعت فولاد
اشتغالزایی، وظیفه اصلی صنعت فولاد

از آنجا که صنعت فولاد این روزها به یکی از صنایع بسیار حساس و پر قدرت در کشور تبدیل شده است، بخشی از وظایف دولت را در اشتغال ‌زایی به دوش می‌کشد. این صنعت نقش تعیین ‌کننده‌ ای نیز در سبد ارز آوری کشور دارد و تلاش بر این است که در شرایط  تنگنای ارزی کشور...

از آنجا که صنعت فولاد این روزها به یکی از صنایع بسیار حساس و پر قدرت در کشور تبدیل شده است، بخشی از وظایف دولت را در اشتغال ‌زایی به دوش می‌کشد. این صنعت نقش تعیین ‌کننده‌ ای نیز در سبد ارز آوری کشور دارد و تلاش بر این است که در شرایط  تنگنای ارزی کشور به لحاظ کاهش درآمد های نفتی، بار عمده‌ ای از تامین نیاز های ارزی کشور را عهده دار باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بر این اساس برنامه‌ ریزی ‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار تلاش فولاد سازان در کشور شرایطی را رقم زده است که ایران رفته‌ رفته تبدیل به یکی از قدرت‌ های فولادی در دنیا شود و با تمرکز بر تولید بیشتر در کنار تامین مواد اولیه از طریق تولید داخلی و واردات، بتواند جایگاه مناسبی را در منطقه و دنیا به خود اختصاص دهد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که این روزها بخش عمده‌ای از سیاست گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی را محقق کرده و توانسته با مدیریت صادرات سنگ‌ آهن، بخش عمده‌ ای از نیاز داخلی فولاد سازان به این محصول معدنی را مدیریت کند، رشد در زنجیره تولید فولاد را تضمین می نماید.

حال به جرات می توان بیان کرد که بدون داشتن صنعت فولاد، نمی‌ توان راه توسعه صنعتی و پیشرفته شدن را برای ایران متصور شد. برآورد ها حکایت از آن دارد که واحدهای فولادی نقش عمده‌ ای در رونق تولید، ارز آوری و اشتغال ‌زایی داشته ‌اند و کل زنجیره فولاد که با این صنعت سر و کار دارند، همگی در چرخه تامین نیاز های ارزی و ایجاد اشتغال فعال هستند. در واقع نقش فولاد در توسعه کشور و به‌ خصوص توسعه صنعتی و زیر ساختی کشور یک نقش حیاتی است و اگر کشوری تولید فولاد نداشته باشد، به‌ طور قطع روند توسعه آن هم با چالش‌ هایی مواجه می باشد و هزینه ‌های سنگینی را در پی خواهد داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)