اصرار به اخذ کد پستی توسط باربری ها

اصرار به اخذ کد پستی توسط باربری ها
اصرار به اخذ کد پستی توسط باربری ها

خبرها حکایت از سخت تر شدن شرایط برای ارائه کد پستی ثبت شده در سامانه جامع انبارها در خصوص باربری های کارخانجات دارد. حکایت از این قرار است که مدتی بود؛ به موازات اینکه تقریبا اکثر باربری های برخی کارخانه ...

خبرها حکایت از سخت تر شدن شرایط برای ارائه کد پستی ثبت شده در سامانه جامع انبارها در خصوص باربری های کارخانجات دارد. حکایت از این قرار است که مدتی بود؛ به موازات اینکه تقریبا اکثر باربری های برخی کارخانه ها ؛ خریداران را مجبور به ارائه کد پستی ثبت شده در سامانه جامع انبارها می‌نمودند؛ محصول برخی از این مبادی مورد بحث؛ صرفا با ارائه کدپستی ثبت نشده در سامانه جامع انبارها؛ بارگیری و به آدرس خریدار ارسال می‌گردید؛ از همین رو مدتی بود که موازنه خرید و سهم بازار فروش برای محصول برخی از این کارخانه ها هم زیاد شده بود بطوری که مثلا تعدادی زیادی از خریداران میلگرد آجدار خراسان به سمت خرید از این مبدا کوچ کرده بودند؛ و تقاضای محصول تولیدی این مبدا بطور چشم گیری طی چند ماه گذشته بنا بر همین امتیاز افزایش پیدا کرده است؛ حالا چند روزی است که خبردار شدیم سخت‌گیری باربری های این مبدا خیلی بیشتر شده و کدپستی غیر ثبت شده نمی‌پذیرند.
موضوعات مهمی چون این مسئله قطعا سهم بازار این مبدا پرفروش و پرخواستگاه را بزودی تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ بطوری که گمان می شود بزودی و در صورت ادامه سخت گیری‌ها سهم بازار فروش این مبدا با کاهش محسوس در بورس کالا روبرو خواهد شد .
از این روی دلیل شروع این مصوبه دولتی مبنی بر الزام ثبت تمامی ادرس های تخلیه بار در داخل کشور؛ چه مصرف کننده نهایی، چه انبارها؛ در سامانه جامع انبارها؛ بسیاری از فعالان بازار شامل کارخانجات؛ بنکداران؛ خریداران و بطورکلی تمامی خریداران و فروشندگان با مشکل جدی تعامل با یکدیگر مواجه شده‌اند، چراکه بسیاری از مصرف کنندگان نهایی خُرد و حتی انبارها از انجام ثبت نام در سامانه جامع انبارها سرباز زده و حاضر به پذیرش این موضوع نیستند؛ چراکه بطور مثال برخی از مصرف کنندگان خُرد بازار اهن پروژه خود را جزو دسته انبارها ندانسته و برای خرید عمده حداکثر یکی دو ظرفیت کالای مورد نیاز پروژه خود؛ زیر بار این درخواست نمی‌روند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)