اصلاح دستورالعمل قیمت پایه مقاطع فولادی

اصلاح دستورالعمل قیمت پایه مقاطع فولادی
اصلاح دستورالعمل قیمت پایه مقاطع فولادی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز گذشته با اوج گیری قیمت محصولات فولادی  تحرکات شدیدی در بازار فولاد برپا شد؛ بطوری که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ محصولات فولادی از این وضعیت بازار فولاد غافلگیر شدند. با افزایش بی رویه قیمت محصولات فولادی بسیاری از متقاضیان مصرفی در بازار سردرگم شدند و این  بلاتکلیفی در بازار فولاد بسیار قابل توجه است. در چند روز اخیر رئیس اتحادیه آهن فروشان طی نشست های خود با مدیرعامل 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ، طی چند روز گذشته با اوج گیری قیمت محصولات فولادی  تحرکات شدیدی در بازار فولاد برپا شد؛ بطوری که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ محصولات فولادی از این وضعیت بازار فولاد غافلگیر شدند. با افزایش بی رویه قیمت محصولات فولادی بسیاری از متقاضیان مصرفی در بازار سردرگم شدند و این  بلاتکلیفی در بازار فولاد بسیار قابل توجه است.

در چند روز اخیر رئیس اتحادیه آهن فروشان طی نشست های خود با مدیرعامل بورس کالای ایران  در خصوص دستورالعمل نامتوازن قیمت های محصولات فولادی از خود واکنش نشان داد و نارضایتی خود را از تنظیم دستورالعمل وضع شده محصولات فولادی بیان کرد. محمد آزاد در رابطه با نشست خود با مدیرعامل بورس کالا گفت: قیمت پایه وضع شده محصولات فولادی غیرمعقول است  و باید دستوالعمل تنظیم محصولات فولادی اصلاح شود لذا با منطقی شدن قیمت های عرضه محصولات فولادی در بازار فولاد این بخش از بحران خارج می شود و در سیر تعادل قرار می گیرد. 

در شرایط فعلی که بازار فولاد بسر میبرد قیمت پایه برای محصولات فولادی همانند قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن عادلانه نیست، بطوری که  با ادامه این روند نامتوازن منجر به  ایجاد خسارت  به تولیدکنندگان مقاطع فولادی می شود. بر حسب گزارش های اعلام شده از سوی کارشناسان حوزه فولاد، طی چند روز گذشته برای جلوگیری از  تشدید تورم ایجاد شده در بازار فولاد  دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی  ریاست جمهوری نامه ای به وزارت صنعت معدن و تجارت  ارسال کرد که در پی این نامه خواستار اصلاح دستورالعمل عادلانه برای نرخ پایه محصولات فولادی و همچنین  آزاد سازی قیمت گذاری مقاطع فولادی  در بورس فلزات بیان شد.

دکتر مسعود نیلی در خصوص رفع این بحران بازار فولاد اظهار داشت: رانت خوارهای موجود در بازار بر افزایش بی رویه قیمت های مقاطع فولادی اثر گذار هستند که منجر به آشفتگی بازار فولاد شده است و  برای جلوگیری از رانت خوارهای موجود در بازار باید تنظیم دستورالعمل عادلانه مقاطع فولادی هرچه زودتر مشخص شود  تا  از ضرر تولیدکنندگان محصولات فولادی جلوگیری کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)