اصلاحات دستورالعمل تنظیم بازار

اصلاحات دستورالعمل تنظیم بازار
اصلاحات دستورالعمل تنظیم بازار

صادرات محصولات فولادی تا اطلاع ثانوی بدون قید و شرط مجاز است. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بر اساس اصلاحیه دستورالعمل تنظیم بازار فولاد و با توجه به اهمیت تعادل در عرضه و تقاضا محصولات فولادی، از این پس کلیه دارندگان کد بورسی می توانند نسبت به خرید ... 

صادرات محصولات فولادی تا اطلاع ثانوی بدون قید و شرط مجاز است. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بر اساس اصلاحیه دستورالعمل تنظیم بازار فولاد و با توجه به اهمیت تعادل در عرضه و تقاضا محصولات فولادی، از این پس کلیه دارندگان کد بورسی می توانند نسبت به خرید محصولات فولادی عرضه شده در بورس کالا به جزء ورق اقدام نمایند.

در بند دیگر این اصلاحیه ذکر شده است که برای تسهیل تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و حمایت از صنایع پایین دستی زنجیره فولاد، عرضه آهن اسفنجی و تختال در بورس کالا بصورت اختیاری می باشد. در خصوص عرضه مقاطع فولادی مانند تیرآهن و میلگرد آجدار در بورس کالا، طبق اصلاحیه دستورالعمل تنظیم بازار مقرر گردیده است که به میزان تناژ خرید، این دستورالعمل ها برای خریداران اعمال گردد.

در بندهای دیگر این اصلاحیه به نحوه قیمت گذاری فولاد در بورس کالا نیز پرداخته شده و اشاره شده است که حداکثر قیمت پایه نقدی تیرآهن و میلگرد آجدار برابر با میانگین موزون نرخ معاملات دو هفته گذشته در بورس کالا باشد. قیمت پایه های بعدی با در نظر گرفتن نوسانات منفی و مثبت نرخ ارز نیما و قیمت های جهانی به بورس کالا و عرضه کنندگان اعلام می گردد.

با توجه به مازاد عرضه نسبت به تقاضا در اکثر محصولات فولادی و به منظور رفع موانع صادرات و ارز آوری کارخانجات تولیدی فولاد، مقرر شده است که صادرات محصولات فولادی تا اطلاع ثانوی بدون قید و شرط و صرفا برای تولید کنندگان و یا نماینده رسمی آنها و با کنترل و نظارت دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز گردد.

با توجه به شرایط حال حاضر بازار فولاد و نوسانات چشمگیر قیمت آهن آلات، راه حل های کنترل بازار باید در صدر لیست رسیدگی وزارت صمت قرار گیرد تا بازار از این آشفتگی رها شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • موسایی
    موسایی1397/10/12 - 17:05 پاسخ

    دوستان همش حقه بازیه فقط تحریم خرید کارسازه. دارن دیگه به چه کنم چه کنم میوفتن.تا قیمتها به 2200برنگرده تحریم ادامه داره.