اصلاحات قیمت فولاد

اصلاحات قیمت فولاد
اصلاحات قیمت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، تا زمانی که قیمت فولاد حبس شده است بایستی فعالان عرصه فولاد مراقب صادرات سنگ آهن نیز باشند و در راهکار مراقبت، دولت فعلا به عوارض رسیده است اما این عوارض قطعا یک روزی در آینده اصلاح خواهد شد.  اما این که در کنار توجیه...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، تا زمانی که قیمت فولاد حبس شده است بایستی فعالان عرصه فولاد مراقب صادرات سنگ آهن نیز باشند و در راهکار مراقبت، دولت فعلا به عوارض رسیده است اما این عوارض قطعا یک روزی در آینده اصلاح خواهد شد.  اما این که در کنار توجیه وضع عوارض، محصولات دیگر ی را که بازار با مازاد عرضه آنها مواجه است به لیست اضافه شود قطعا خطرناک است چون تقاضا وجود ندارد و از آن طرف صادرات غیر اقتصادی شده در نتیجه اشتغال از چرخه خارج می شود و به نظر می رسد مسئولان در حال مرور این سیاست ها می باشند تا در سایر صنایعی که برای آنها علی رغم مازاد عرضه، وضع عوارض صورت گرفته تجدید نظر کند و آن را حذف یا تعدیل نماید به طوری که چرخه اشتغال حفظ شود.
 و چنان چه در صنایع نیز روزی کسری عرضه اتفاق افتاد مانند سایر کشور ها از سیاست تعرفه استفاده نماید. بنا بر این تنها راهکار تعدیل عوارض صادرات سنگ آهن، اصلاح قیمت فولاد است و درمورد سایر محصولات باید بازنگری صورت گیرد. به اظهارات کارشناسان در خصوص اعمال تعرفه بر روی برخی مواد معدنی، تعرفه همواره به معنای آن است که یک خطایی در یک جاهایی وجود دارد و این یک واقعیت است.
از این رو دولت هنوز علی رغم تثبیت نرخ دلار، اجازه نداده که در قیمت فولاد مکانیزم رقابتی یعنی عرضه و تقاضا حاکم شود این خطا ادامه دار شده است. فولاد مازاد عرضه دارد و دولت می تواند درمورد آن به گونه ای سیاست گذاری کند که قیمت تابع مکانیزم عرضه و تقاضا باشد. اما هنوز با آن نقطه فاصله دارد و معتقد هستند می تواند عامل جهش 20 درصدی در بازار فولاد باشد و چون صنایع ممکن است قدرت پرداخت را نداشته باشند یا نقدینگی بانک ها پاسخگو نباشد لذا ترجیح داده این عدد را به مرور زمان پر کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)