افت شدید تقاضا در ماه اخیر

افت شدید تقاضا در ماه اخیر
افت شدید تقاضا در ماه اخیر

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در جدیدترین آمارهای تجاری کشور  که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای چهار ماهه ابتدایی سال جاری منتشر شده، تراز تجاری کشور همچنان مثبت باقی مانده است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در جدیدترین آمارهای تجاری کشور  که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای چهار ماهه ابتدایی سال جاری منتشر شده، تراز تجاری کشور همچنان مثبت باقی مانده است. در این گزارش، ایران در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، حدود ۵۰ میلیون تن کالا، با ارزش تقریبی ۱۴.۶ میلیارد دلار برابر با ۱۲.۹ میلیارد یورو صادرات غیرنفتی داشته است؛ اگرچهصادرات آهن آلاتبرای کشور ما دچار محدودیت هایی از جانب دولت ترامپ در پی تحریم های اخیرش شده است اما هم چنان بازرگانان امید خود را از دست نداده و به دنبال بازار های جایگزین برای تداوم صادرات خود هستند.

در بازار داخلی شاهد افت شدید تقاضا و تعطیلی کسب و کارهای کوچک و بزرگ که نتیجه ای جز بیکاری و سخت تر شدن معشیت مردم است، هستیم؛ امری که مانع از تحقق شعار حمایت از تولید داخل و افزایش حجم واردات نیز شده است. طبق آمار در حوزه واردات تا پایان دوره ی  چهار ماهه سال جاری، ایران حدودا ۱۲ میلیون تن واردات داشته که ارزش دلاری آن ۱۴.۳ میلیارد و ارزش یورویی آن ۱۲.۷ میلیارد تخمین زده می‌شود.

کارشناسان معتقدند که افزایش حجم واردات در شرایطی که ارز آوری از بازارهای مهمی چون بازار آهنو فولاد به شدت کاسته شده است باید برنامه ریزی مناسبی در خروج ارز در فرایند واردات نیز صورت بگیرد. چرا که ممکن است کمبود منابع ارزی در داخل فشار بیشتری را در رابطه با افزایش قیمت آهن آلات به مصرف کننده نهایی وارد نماید که تبعات این فشار را می توان به راحتی در آسیب های اجتماعی داخل کشور مشاهده نمود. از تبعات افزایش قیمت آهندر بازار تعطیلی پروژه های ساختمانی و نیمه کاره رها شدن طرح مسکن برای اقشار نیازمند و جوان که با امیدی در انتظار ساخت هایی مناسب با بودجه خود هستند، می باشد. که با گذشت زمان و کاهش قدرت خرید امیدشان در آستانه ناامیدی به سر می برد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (6)

  • رضا
    رضا 1398/06/04 - 10:11 پاسخ

    آقای پرایس چرا صحبتی از پایین آمدن قیمت دلار نمیکنی قبلا مهمترین شاخص بالا رفتن میلگرد رو دلار میدونستی حالا چی

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1398/06/04 - 10:21

      دوست گرامی، لطفا کمی صبر فرمایید. تا لحظاتی دیگر تحلیل امروز بازار آهن را مشاهده نمایید

  • فرهادص
    فرهادص 1398/06/03 - 20:19 پاسخ

    آقا شما چرا در آهن فقط میلگرد را میبینید این همه کارخانه انواع آهن مصرف میکنن. آهن آلیاژی. ورق. میلگرد صنعتی. بخدا اگه کار تولید درست بشه و قوه محترم قضایی جلوی رانت را بگیرد مملکت ما بهترین است. تولید باعث میشود تمام جوانان مشغول کار میشوند. لطفا جو بیخودی ندین. فقط دعا کنیم تا کسب و کارمان رونق داشته باشه و در آمدها بهتر شود. آنوقت هست که گرانی هم به چشم نمیاد. چون اگه تولید کننده خوب سود کند به کارگرش هم خوب میرسد ولی اگه رونق نباشه مجبور است کارگری مثل من را اخراج کند. همدیگر را دعا کنیم. ممنون.

  • محمدی
    محمدی1398/06/03 - 14:45 پاسخ

    اینم عاقبت گران فروشی قیمت ها داره تو کانال ۳ میره امروز من میلگرد گرفتم ۳۹۵۰

    • محسن
      محسن1398/06/03 - 16:06

      ای ول، من حاضرم هزینه تمدید نظام مهندسی بدم اما میلگرد گرون نخرم

    • میراحمدی
      میراحمدی1398/06/04 - 09:51

      میشه بگید از کجا خرید کردید .و میلگرد کدام کارخانه رو خریدید؟