افت قیمت در بازار آهن تهران

افت قیمت در بازار آهن تهران
افت قیمت در بازار آهن تهران

در طی چند هفته ی اخیر که شاهد رشد بی رویه ی قیمت ها در بازار آهن بودیم، با بازاری پر تلاطم و نوسانات بالا رو به رو بودیم. افزایش قیمت ها تا جایی پیش رفت که علاوه بر بسته شدن فروش، برای کارخانه ها نیز اعلام قیمت مقدور نبود و با عدم اعلام قیمت از سوی کارخانه ها مواجه بودیم. اما گزارشات اخیر حاکی از آن است که بازار آهن تهران دچار افت قیمت شده است. کاهش قیمت ها که در روز گذشته در بازار آهن اتفاق افتاد، بی شک می تواند قیمت های فعلی را به قیمت های 

در طی چند هفته ی اخیر که شاهد رشد بی رویه ی قیمت ها در بازار آهن بودیم، با بازاری پر تلاطم و نوسانات بالا رو به رو بودیم. افزایش قیمت ها تا جایی پیش رفت که علاوه بر بسته شدن فروش، برای کارخانه ها نیز اعلام قیمت مقدور نبود و با عدم اعلام قیمت از سوی کارخانه ها مواجه بودیم. اما گزارشات اخیر حاکی از آن است که بازار آهن تهران دچار افت قیمت شده است. کاهش قیمت ها که در روز گذشته در بازار آهن اتفاق افتاد، بی شک می تواند قیمت های فعلی را به قیمت های چند هفته ی گذشته نزدیک کند. 

قیمت تیرآهن حدود 10 الی 15 هزارتومان در هر شاخه کاهش داشت. قیمت میلگرد نیز حدود 10 الی 25 تومان در هرکیلو افت قیمت داشت. در خصوص نبشی ها نیز می توان گفت که نبشی اسپیرال : 20 - نبشی ناب تبریز : 40 - نبشی آریان فولاد 50 و نبشی جاوید بناب : 20 تومان کاهش قیمت داشت. لازم به ذکر است که در این بین، فقط قیمت نبشی ظهوریان ثابت بود. ناودانی ناب تبریز، ناودانی البرز غرب، ناودانی شکفته و فولاد تهران نیز دچار کاهش 30 تومانی شدند. در ارتباط با قیمت پروفیل ها نیز می توان اظهار داشت که اکثر کارخانه های تولید کننده پروفیل قیمتی ثابت اعلام کردند؛ اما پروفیل صدرا، هیربد و تهران شرق کاهش قیمت 20 تومانی داشتند.

در حال حاضر با کاهش قیمت ها در بازار مواجه هستیم که این امر می تواند متاثر از عوامل مختلفی مانند کاهش قیمت سنگ آهن، افزایش عرضه در بازار، کمک به بازار برای رونق دادن به معاملات خرید و فروش آهن آلات و ... باشد. لازم به ذکر است که کاهش قیمت اهن در بازار، می تواند متاثر از کاهش قیمت شمش در بازار نیز باشد. زیرا مواد اولیه ی تیرآهن و میلگرد از شمش می باشد که در روز های گذشته قیمت شمش نیز افزایش یافته بود. اما در شرایط کنونی با کاهش قیمت شمش و به ثبات رسیدن قیمت های فولاد و آهن و شمش در سطح جهانی می توان انتظار داشت که تا یکی دو ماه آینده قیمت ها ثابت باشند یا تنها تغیرات قیمت اندکی را داشته باشند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)