افتتاحیه نمایشگاه ملی فولاد ایران

افتتاحیه نمایشگاه ملی فولاد ایران
افتتاحیه نمایشگاه ملی فولاد ایران

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات فولاد در سال گذشته اظهار داشت: طی سال 96 میزان صادرات فولاد کشور 9 تن میلیون بوده است. اگرچه صادرات در سال جاری نیز کمتر این نخواهد بود و این در حالی است

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات آهن و فولاد در سال گذشته اظهار داشت: طی سال 96 میزان صادرات فولاد کشور 9 میلیون تن بوده است. اگرچه صادرات در سال جاری نیز کمتر این نخواهد بود و این در حالی است که از بدو پیروزی انقلاب میزان تولید فولاد کمتر از 500 هزار تن بوده است.

جعفر سرقینی در ادامه سهم تولید فولاد در منطقه را 65 عنوان کرد و گفت: در سال جاری تولید فولاد کشور در مقایسه با سال گذشته 18 درصد رشد داشته است که این میزان تا پایان سال به 25 میلیون تن خواهد رسید. طبق چشم انداز 1404، میزان ظرفیت تولید تا 55 میلیون تن محقق خواهد شد. تا به امروز میزان ظرفیت تولید فولاد 34 میلیون تن ثبت شده است که 6 میلیون آن در مرحله بهره برداری قرار دارد. وی در ادامه با اشاره به وجود هشت طرح جدید فولادی افزود: در بخش احیا حدود 5 طرح به بهره برداری رسیده است که طی روز های آتی دو طرح دیگر راه اندازی خواهد شد و تا پایان سال 1400 حدود 8 میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور افزوده خواهد شد.

طبق خبر های بدست امده از اولین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران، بهرام سبحانی مدیر عامل مجموعه ذوب اهن در گفتگویی با رسانه های خبری اظهار داشت: در حال حاضر حدود 50 سال از احداث اولین مجموعه فولاد سازی ایران، ذوب اهن اصفهان، می گذرد که طی این مدت ظرفیت فولاد کشور به 30 میلیون تن افزایش یافته است. وی در ادامه افزود: پس از پیروزی انقلاب کارخانه های بسیار زیادی در راستای تولید فولاد تاسیس شده اند که همگی گام مهمی در این حوزه برداشه اند. در شرایط فعلی بومی سازی صنعت فولاد در حال شکل گیری است بصورتی که برخی از قطعات وارداتی به دلیل تحریم‌ها در داخل ساخته  می‌شود.

خداداد غریب پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو با حضور در نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفتگویی  اظهار داشت: تا به امروز جنگ تجاری فولاد میان کشور چین و امریکا بوده است که همین امر نشان دهنده این صنعت مهم در جهان می باشد. میزان ظرفیت فولاد کشور تا به امروز به حدود 35 میلیون تن رسیده است که در حال حاضر توانایی ساخت کارخانه های فولادی بیشتر را نیز در اختیار داریم. همچنین میزان صادرات فولاد کشور طی هشت ماهه ابتدایی سال جاری بیش از سه میلیارد گزارش شده است که رقم نسبتا مطلوبی می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • علی
    علی1397/10/20 - 09:11 پاسخ

    پرایس عزیز این چه خبریه زدی.قیمتها در حال کاهشه از اونا تیتر بزن

  • محمدم
    محمدم1397/10/20 - 09:09 پاسخ

    فقط تحریم خرید از سرمایه داران بی دین

  • سهراب
    سهراب1397/10/19 - 16:54 پاسخ

    وزیر ومدیری که بامفهوم فقر نا اشناست به برکت حقوقهای نجومی ووامهای میلیاردی دو درصدی در کاخهای مجلل زندگی میکنه فرزنداش در کشورهای غربی به واسطه داشتن ژن برتر عشق وحال میکنند چه می فهمه نان چیه اهن چیه اصلا گوشت کیلو چنده گور بابای ملت خودم و خودت و عشق حالمون.