افزایش 40 درصدی قیمت آهن

افزایش 40 درصدی قیمت آهن
افزایش 40 درصدی قیمت آهن

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان درباره وضعیت آهن آلات کشور طی گفتگویی عنوان کرد: قیمت آهن و میلگرد در سال جاری 40 تا 45 درصد افزایش یافته است که این میزان حدود هشت درصد از گرانی های بخش مسکن را شامل می شود. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در خرداد ماه سال گذشته قیمت ها در بازار آهن آلات 52 درصد افزایش یافت و قیمت شمش از حدود 1350 تومان به 2050 تومان تغییر کرد. در سال جاری نیز این بخش با افزایش قیمت رو به رو شد 

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان درباره وضعیت آهن آلات کشور طی گفتگویی عنوان کرد: قیمت آهن و میلگرد در سال جاری 40 تا 45 درصد افزایش یافته است که این میزان حدود هشت درصد از گرانی های بخش مسکن را شامل می شود.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در خرداد ماه سال گذشته قیمت ها در بازار آهن آلات 52 درصد افزایش یافت و قیمت شمش از حدود 1350 تومان به 2050 تومان تغییر کرد. در سال جاری نیز این بخش با افزایش قیمت رو به رو شد و قیمت میلگرد و آهن الات دچار افزایش 40 درصدی گردید. با توجه به این امر که حدود 20 درصد از هزینه های ساخت و ساز برای خرید آهن آلات مصرف می شود، حدود هشت درصد از افزایش قیمت بخش مسکن مربوط به بالا رفتن قیمت آهن آلات می باشد. مادامی که ارزش ریال تثبیت نشود، این گرانی ها پا برجاست.

محمد آزاد در ادامه با اشاره به تلاش های مستمر وزارت صنعت و معدن مبنی بر رسیدن کالا با قیمت ارزان به دست مصرف کننده، افزود: دراینباره نیاز است تا با وزارت صنعت و معدن و تجارت و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی و بورس کالا همکاری شود تا این وزارتخانه ها موفق شود از افزایش قیمت ها جلوگیری کنند.

آزاد در ادامه با اشاره به اینکه 90 درصد از کالاهای داخل کشور تولید داخلی هستند، افزود: در کشور ما مواد اولیه از جمله سنگ آهن، زغال سنگ و همچنین کارگر وجود دارد به همین دلیل نباید با بالا رفتن قیمت ارز شاهد گرانی در این بخش ها باشیم.

طبق گفته رئیس اتحادیه اهن فروشان، نیمی از محصولات تولیدی کشور به دیگر کشور ها صادر می شود که ما در قبال آن ارز دریافت می کنیم و بورس کالا برای اعلام قیمت در تابلو بورس نرخ های جهانی را مرد بررسی قرار می دهند که همین امر برای مصرف کننده داخلی ضرر می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)