افزایش 600 برابری تولید فولاد کشور طی 40 سال اخیر

افزایش 600 برابری تولید فولاد کشور طی 40 سال اخیر
افزایش 600 برابری تولید فولاد کشور طی 40 سال اخیر

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، پس از انقلاب، میزان تولید محصول استراتژیک فولاد کشور با رشد 4 برابری که استاندارد جهانی می باشد، 600 برابر شده است و این میزان افزایش تولید در حال حاضر ادامه دار می باشد. براساس این میزان تولید، کشور ما طی سال 2017 به عنوان سیزدهمین تولید کننده جهانی شناخته شده است. کشور ما طی سال 2017 حدود 21 میلیون 726 هزار تن فولاد خام را تولید کرده و توانسته رشد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، پس از انقلاب، میزان تولید محصول استراتژیک فولاد کشور با رشد 4 برابری که استاندارد جهانی می باشد، 600 برابر شده است و این میزان افزایش تولید در حال حاضر ادامه دار می باشد. براساس این میزان تولید، کشور ما طی سال 2017 به عنوان سیزدهمین تولید کننده جهانی شناخته شده است.

کشور ما طی سال 2017 حدود 21 میلیون 726 هزار تن فولاد خام را تولید کرده و توانسته رشد 21.4 درصدی را در مقایسه با سال گذشته به ثبت رساند. پس از این میزان رشد، ایران با یک رتبه رشد جهانی توانست عنوان سیزدهم تولید کننده فولاد جهان را به ثبت رساند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، کشور ما در سال 2017 توانست 20 میلیون و 540 هزار تن آهن اسفنجی تولید کند که با کسب این میزان تولید جایگاه دوم جهانی را در تولید اهن اسفنجی پس از کشور هند  به خود اختصاص داد.

این در شرایطی اتفاق افتاده است که میزان تولید این محصول پیش از انقلاب اسلامی فقط 36 هزار تن گزارش شده و کشور ما توانسته طی این سال ها رشد 600 درصدی را در تولید این محصول استراتژیک به ثبت رساند.

تاثیر صنعت فولاد در پیشرفت کشورها

فولاد به عنوان یک محصول بسیار کاربردی می باشد که در جهان از آن به عنوان صنعت مادر یاد می شود. این صنعت بقدری اهمیت دارد که ان را یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت کشور ها می شناسند.

این محصول علاوه بر کاربرد در صنعت راه و ساختمان، کاربرد بسیاری در تامین ماده اولیه دستگاه ها و محصولات صنعتی نیز دارد. این محصول بقدری مهم است که تصور حذف آن از صنایع تقریبا غیر ممکن می باشد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، تعداد کشور هایی که در حوزه فولاد فعالیت دارد کمتر از 70 کشور می باشند. کشور هایی که از این صنعت مهم بی بهره اند، باید از پیشرفت چشم پوشی کرده و یا به کشور های تولید کننده فولاد وابسته شوند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)