افزایش ارزش افزوده مواد اولیه

افزایش ارزش افزوده مواد اولیه
افزایش ارزش افزوده مواد اولیه

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود...

بنابر تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازارآهن، وضع عوارض در زمینه صادرات سنگ آهن باید در همان زنجیره فولاد در صندوقی تحت عنوان حمایت از فرآوری مواد معدنی صرف فراوری سنگ آهن شود و میزان آن، آنچنان بالا برود که برای صادرکنندگان صرفه ای وجود نداشته باشد. چرا که آمار ها حاکی از این است که خام‌فروشی سنگ آهن ۵ میلیون تن از صادرات فولاد کشور از ابتدای امسال کاسته است.

با توجه به شرایط تحریم که بر علیه کشور اعمال شده است می بایست تلاش کنیم کارخانجات به سمت تعطیلی نروند، و با فراوری سنگ آهن پرعیارتری به سمت تولید کنسانتره و محصولات نهایی پیش برویم تا بدین بوسیله علاوه بر ایجاد اشتغال به سرعت چرخه کسب هم بیافزاییم. دولت نیز باید کنترل و تدبیر لازم را بکار بگیرد تا برای منابع سنگ آهن، آب، زیر ساخت، حمل و نقل، گاز و مجوز طرح فولادی در نظر داشته باشد؛ تنها در این صورت است که می توانیم با بالا بردن ارزش افزوده این پیام را منتشر کنیم که اگر مواد اولیه صادر شود، سود از دست می‌رود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد تصریح کرد: همانطور که باید مانع صادرات سنگ آهن به عنوان خام فروشی شویم، نباید جلوی صادرات فولاد که ارزش افزوده دارد گرفته شود؛ هر بخشنامه‌ای که در این باره صادر شود، یک بخشنامه ضد اقتصاد ملی است و فولادی‌ها و معدنی‌ها باید در یک فضای واقعی گفت‌وگو به نتایج و راه حل‌های منطقی و جامع برسند. این صنایع با هم افزایی و آینده‌گری می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و اقتصاد منهای نفت داشته باشند. از این رو کارشناسان معتقدند که احتمالاً در سال جاری چیزی بالغ بر 26 میلیون تن تولید فولاد داشته که از این مقدار  ۱۳ میلیون آن  صرف نیاز واقعی در داخل شود و مابقی باید صادر گردد. بر این اساس طی ماه‌های گذشته میزان صادرات  ۷ تا ۸ میلیون  اعلام گشته است و این در حالی است که ۵ میلیون ظرفیت خالی صادرات  نیز هم چنین داریم یعنی اگر خام فروشی نبود  با این تولید می‌توانستیم ۵ میلیون تن بیش‌تر  از قبل صادرات داشته باشیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • مجید
    مجید1398/06/24 - 07:55 پاسخ

    سلام دوستان این امکان وجود داره که حتی بعد از مذاکره و توافق هم این دولت نخواد قیمتها رو اصلاح کنه و کاهش بده !!! همانطور که الان میبینیم با کاهش قیمت دلار و طلا اجازه کاهش قیمتها رو نمیدن ، تنها راه برن رفت از این شرایط فقط اتحاد مردمی ست وگرنه این شرایط رو حتی فرزندانمون هم تجربه خواهند کرد ! در سرزمینی سرشار از منابع خدادادی بسیاری از مردمش در فقر و حسرت !!!!!!!!!!

  • Mohammad
    Mohammad1398/06/23 - 13:50 پاسخ

    عجب مردم بخیلی نسبت به همدیگه هستیم...دلار طلا تحریم ها و همه چی فروکش کرده ولی اقلام مصرفی مردم تکون نمیخوره...ما قوم شعیب هستیم قوم گران فروش و کم فروش که در نهایت با عذاب زلزله نابود شدند... فاعتبرو یا اولی الالباب...عبرت بگیرید ای صاحبان خرد

    • ج
      ج1398/06/27 - 06:17

      افرین قوم شعیب ما هستیم چندین ساله به شخصه به همین نتیجه رسیدم