افزایش بهای شمش فولاد

افزایش بهای شمش فولاد
افزایش بهای شمش فولاد

آهن پرایس: زنگ خطر افزایش بهای فولاد در پی رقابت خریداران شمش فولاد به صدا در آمد و این اتفاق حاصل افزایش تقاضای خرید  نوردکاران بوده است.افت تولید شمش فولاد به دلیل قطعی برق و عدم عرضه دوهفته‌ای این محصول از مهم‌ترین دلایل افزایش...

آهن پرایس: زنگ خطر افزایش بهای فولاد در پی رقابت خریداران شمش فولاد به صدا در آمد و این اتفاق حاصل افزایش تقاضای خرید  نوردکاران بوده است.افت تولید شمش فولاد به دلیل قطعی برق و عدم عرضه دوهفته‌ای این محصول از مهم‌ترین دلایل افزایش 10 درصدی قیمت آن بوده است.

نوسان قیمت شمش فولاد و تقاضا بیشتر از عرضه این کالا موجب شده در شرایط کنونی، سیگنالی قویتر برای اوج‌گیری قیمت‌هاوجود داشته باشد و صف طولانی را برای خرید فولاد در بازار آزاد رقم زده است.

گفتنی است طی هفته‌های گذشته این بازار رشد قیمتی کم‌سابقه‌ای را تجربه کرده و محرک‌های فعلی همچون رشد نرخ شمش و نوسان نرخ ارز در کانال ۲۷ هزار تومان دیگر نمی تواند محرک قوی در جهت رشد قیمت ها باشد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : سمت و سوی جهانی فولاد به سوی توازن

همچنین بازار معاملاتی بورس کالا با عرضه قطعی حدود ۹۵ هزار تن شمش فولادی با قیمت پایه‌ای در بازه ۱۳ هزار و ۴۲۶ تومان تا ۱۳ هزار و ۴۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم موجب رشد چشمگیر این کالا شد.این عرضه درحالی انجام شد که آخرین عرضه شمش فولاد در این بازار در دوازدهم مرداد اتفاق افتاده بود.

گفتنی است عدم عرضه دوهفته‌ای شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالا موجب استقبال خریداران شمش فولاد از عرضه‌های دیروز داشته باشند.درحالی تولیدکنندگان شمش فولاد دیروز ۹۵ هزار تن شمش فولادی را به بازار آوردند که  میزان عرضه هفتگی این محصول بالاتر از ۱۰۰هزار تن بوده و این رقم، کمترین میزان عرضه هفتگی پس از آبان سال گذشته بوده است. 

در این شرایط، فولادسازان تعهدات صادراتی خود را محقق می کنند و می توان عنوان کرد، میانگین نرخ فروش شمش در بازار روز گذشته به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.همچنین  با احتساب مالیات ارزش افزوده و کارمزد ارکان بورس، میانگین بهای تمام‌شده این شمش برای خریداران برابر ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان رقم می خورد.

طی روزهای قبل شمش فولاد در بازار آزاد نیز حدود ۱۶ هزار تومان (با احتساب مالیات ارزش افزوده) معامله می‌شد و  به این ترتیب، رقابت خریداران برای شمش فولاد باعث شد تا قیمت بورس کالا به سطوح قیمتی در بازار آزاد برسد.

آمارها حاکی از آن است،  رشد نرخ ارز و رقابت نوردکاران برای خرید شمش فولادی موجب رونق این بازار شد.سقف قیمت پایه برای عرضه هر کیلوگرم میلگرد برابر ۱۵ هزار و ۵۶۰ تومان و سقف بهای پایه برای هر کیلوگرم تیرآهن برابر ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.
همچنین با احتساب مالیات ارزش افزوده سقف قیمت عرضه میلگرد برابر ۱۷ هزار تومان خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)