افزایش تعرفه فولاد امریکا و عواقب آن

افزایش تعرفه فولاد امریکا و عواقب آن
افزایش تعرفه فولاد امریکا و عواقب آن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بر اساس اطلاعات بدست امده از سوی موسسه اعتبار سنجی مودی، اعمال تعرفه 25 درصدی واردات فولاد و همچنین 10 درصدی برای آلومینیوم امریکا تنها می تواند طی مدت کوتاهی موجب سود تولید کنندگان این کشور باشد و در صنعت آلمینیوم از خود تاثیرات متفاوتی نشان خواهد داد که موجب ضرر مصرف کنندگان صنایع پایین دستی می شود. در نتیجه اعمال این تعرفه ها موجب زیان کارخانه های

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بر اساس اطلاعات بدست امده از سوی موسسه اعتبار سنجی مودی، اعمال تعرفه 25 درصدی واردات فولاد و همچنین 10 درصدی برای آلومینیوم امریکا تنها می تواند طی مدت کوتاهی موجب سود تولید کنندگان این کشور باشد و در صنعت آلمینیوم از خود تاثیرات متفاوتی نشان خواهد داد که موجب ضرر مصرف کنندگان صنایع پایین دستی می شود. در نتیجه اعمال این تعرفه ها موجب زیان کارخانه های تولیدی خواهد شد. این تعرفه روز پنجشنبه توسط رئیس جمهور امریکا اعلام شد اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است که انتظار می رود طی روز های آتی این تعرفه اعمال شود.

طبق گزارشات این موسسه، این اتفاق احتمال در کوتاه مدت موجب سود دهی تولید کنندگان داخلی امریکا خواهد شد چرا که با افزایش تعرفه واردات، میزان تقاضای داخلی افزایش می یابد. اما نمی توان گفت این رخداد در بلند مدت هم عواقب روشنی دارد. چندی پیش قیمت فولاد در کشور امریکا به علت کاهش میزان واردات به این کشور و در مقابل افزایش میزان تقاضا، روندی صعودی را پیش گرفت. که اعمال تعرفه واردات 25 درصدی در آینده از این روند صعودی قیمت ها حمایت خواهد کرد و در کوتاه مدت سود نسبتا خوبی برای کارخانه های تولید کننده خواهد داشت.     

در این میان، باید به این مهم توجه د اشت که بالا رفتن نرخ فولاد می تواند رقابت را در صنایع مصرف کننده فولاد  افزایش دهد چراکه هزینه های تولید افزایش می یابد و به دنبال آن بالا رفتن قیمت برای مصرف کننده می تواند موجب کاهش سرعت رشد اقتصاد امریکا شود و حتی می تواند موجب بیکاری بسیاری از کارگران کارخانه ها شود.

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی انجمن آهن و فولاد امریکا، صنعت فولاد امریکا دارای 140 هزار نیروی کار می باشد که صنایع مصرف کنننده این کشو رتنها 6.5 میلیون نفر آن ها را به کار گرفته اند که افزایش قیمت فولاد می تواند موجب بیکاری این تعداد کاگر نیز بشود. در نتیجه پیش بینی می شود در بلند مدت صنایع مصرف کننده فولاد برای کاهش هزینه هایشان به سمت واردات قطعات فولادی روند، که نتیجه این کار کاهش مصرف داخلی می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)