افزایش تقاضا در هفته اول اردیبهشت ماه

افزایش تقاضا در هفته اول اردیبهشت ماه
افزایش تقاضا در هفته اول اردیبهشت ماه

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پس از گذشت یک ماه از سال جدید و کم رنگ تر شدن نوسانات موجود در بازار اهن الات شاهد افزایش تقاضا از طرف مصرف کنندگان واقعی بودیم. با شروع سال 97 به دلیل جهش ناگهانی ارز، بازار اهن نیز از این امر تأثیر گرفت و نوسانات چشمگیری در قیمت اهن اتفاق افتاد. اگرچه این نوسانات مربوط به فروردین ماه می شد اما بازهم قیمت های  محصولات به مقدار قبل از رشد باز  نگشتند. برخی  از کارخانه های با افزایش بی رویه محصولات خود

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پس از گذشت یک ماه از سال جدید و کم رنگ تر شدن نوسانات موجود در بازار اهن الات شاهد افزایش تقاضا از طرف مصرف کنندگان واقعی بودیم. با شروع سال 97 به دلیل جهش ناگهانی ارز، بازار اهن نیز از این امر تأثیر گرفت و نوسانات چشمگیری در قیمت اهن اتفاق افتاد. اگرچه این نوسانات مربوط به فروردین ماه می شد اما بازهم قیمت های محصولات به مقدار قبل از رشد باز نگشتند.
برخی از کارخانه های با افزایش بی رویه محصولات خود موجب شدند که در اواخر فروردین ماه بازار به رکود برسد و متقاضی مصرفی به دلیل نبودن ثبات قیمتی دست از خرید بکشد. همین امر تأثیر خود را بر بازار اهن گذاشت و کارخانه ها به دلیل کم شدن متقاضی شروع به کاهش تدریجی قیمت های اعلامی خود کردند. اگر چه این کاهش قیمت مرحله به مرحله پیش رفت ولی موجب شد تا مشتریانی که نیاز واقعی داشتند و مصرف کننده به شمار می رفتند، اقدام به خرید اهن مورد نیاز خود بکنند.
اما با این وجود کارخانه ها وقتی با افزایش تقاضا روبه رو شدند اقدام به افزایش تدریجی قیمت ها کردند. از این رو کارخانه کویرکاشان که به دلیل تنوع محصولات میلگرد خود متقاضی بیشتری دارد، اقدام به افزایش قیمت های خود در اولین روز اردیبهشت ماه کرد. این کارخانه در تاریخ 1397/2/1 قیمت تمامی محصولات خود را 10 تومان افزایش داد اما این افزایش قیمت به این روز ختم نشد و بار دیگر در تاریخ 1397/2/4 شاهد افزایش 10 تومانی محصولات این کارخانه بودیم. با توجه به آمارهای به دست آمده از تحلیل بازار آهن، به این نتیجه می توان دست یافت که هر چه مصرف کننده واقعی در بازار بیشتر باشد و کارخانه ها با افزایش تقاضا رو به رو باشند، تأثیر عکس بر بازار می گذارد و قیمت های اعلامی با توجه به این موضوع روند صعودی پیدا خواهند کرد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)