افزایش رشد در میزان تولید فولاد جهانی

افزایش رشد در میزان تولید فولاد جهانی
افزایش رشد در میزان تولید فولاد جهانی

تولید فولاد در سال جاری نسبت به یک سال اخیر، بسیار بیشتر شده است؛ بطوریکه تولید فولاد در امسال حدود 5/6 برابر بیشتر از سال گذشته بود. سال گذشته حدود 136 میلیون تن فولاد تولید شد که این رقم تا یک ماه گذشته به 144 میلیون رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این میزان تا حد چشم گیری مجددا افزایش یابد. در کشور ترکیه نیز شاهد افزایش میزان تولید فولاد بودیم که طبق آمار های منتشر شده در ماه آگوست سال جاری، کشور ترکیه

تولید فولاد در سال جاری نسبت به یک سال اخیر، بسیار بیشتر شده است؛ بطوریکه تولید فولاد در امسال حدود 5/6 برابر بیشتر از سال گذشته بود. سال گذشته حدود 136 میلیون تن فولاد تولید شد که این رقم تا یک ماه گذشته به 144 میلیون رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این میزان تا حد چشم گیری مجددا افزایش یابد.

در کشور ترکیه نیز شاهد افزایش میزان تولید فولاد بودیم که طبق آمار های منتشر شده در ماه آگوست سال جاری، کشور ترکیه موفق شد تا میزان تولید فولاد خود را تا 5/13درصد دیگر نیز رشد بدهد. ظرفیت تولیدی فولاد ایران نیز تا 15% بهبود یافت. در این میان لازم است که به جایگاه ویژه چین در تولید فولاد اشاره بکنیم. کشور چین موفق شد تا رتبه ی نخست را در تولید فولاد کسب کند و حجم تولیدی آن تا 75 میلیون تن به ثبت برسد. در حال حاضر شرایط به نحوی می باشد که میزان تولید فولاد در بیشتر کارخانه ها و کشور های تولید کننده حدود 3% رشد سالیانه داشته است اما از طرفی دیگر، حدود 20/0 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش تولید داشته است.

همچنین لازم به ذکر است که رکود و بی تحرکی بازار سنگ آهن چین بر بازار فولاد این کشور نیز تاثیر گذاشته است و قیمت ورق سرد در این کشور حدود 13 دلار در هرتن کاهش قیمت داشته است. لازم به ذکر است که تا یک ماه گذشته، قیمت ها در بازار فولاد چین روندی صعودی داشت که در حال حاضر این روند صعودی قیمت ها مدت هاست که متوقف شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)