افزایش سهم بازار داخلی از تولید فولاد

افزایش سهم بازار داخلی از تولید فولاد
افزایش سهم بازار داخلی از تولید فولاد

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت اخبار بازار فولاد، وزارت صمت طی دستور المعلی سهمیه بازار داخلی از مجموع تولید فولاد کشور را افزایش داده است. سهم سالانه بازار داخلی از مجموع فولاد تولید شده فولاد سازان داخلی ۶۰ درصد و در حوزه نورد به ۷۵ درصد افزایش پیدا کرده است...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت اخبار بازار فولاد، وزارت صمت طی دستور المعلی سهمیه بازار داخلی از مجموع تولید فولاد کشور را افزایش داده است. سهم سالانه بازار داخلی از مجموع فولاد تولید شده فولاد سازان داخلی ۶۰ درصد و در حوزه نورد به ۷۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

اتحادیه آهن فروشان پایتخت سال گذشته طی نامه ای از وزارت صمت درخواست نمود که به عنوان یک بازیگر مهم در زنجیره توزیع فولاد، این حق را دارد که حداقل در جریان مصوبات و دستورالمعل های مرتبط با بازار فولاد قرار گیرد تا حداقل خط مشی صنف بازار فولاد کشور همسو با این سیاست های ابلاغی وزارت صمت باشد؛ اما متاسفانه گویا هنوز توفیقی در این خواسته حاصل نشده است. موضوع دیگری که تقریبا طی سالهای گذشته بر بازار فولاد مطرح بوده، این است که برخی از این بخشنامه ها و دستورالعمل ها، در همان مراحل اولیه ابلاغی به هر دلیل از سوی مجریان لغو شده یا به آن عمل نشده و لذا گاها دیده می شود که ما شاهد برخی تناقضات در وعده های داده شده مسئولان ذی‌ ربط و آن چه که در عمل در بازار فولاد اتفاق می‌افتد بوده‌ ایم.

معمولا برخی تحلیل ها بر اساس مصوبات و دستورالمعل های وزارت صمت به عنوان یگانه مرجع تنطیم بازار فولاد صورت می‌گیرد؛ حال آن که اگر قرار باشد به این قوانین و دستور المعل ها آن طور که مصوب شده عمل نشود، این تناقضات در عمل و دستورالمعل ها را می‌ بایست در اختلاف سلیقه مجری و قانون گذار جستجو نمود و لذا طبیعی است که استنتاجی  در خصوص دستور المعلی که به اجرا در نیامده است، باطل خواهد بود. در نتیجه انتظار می رود مسئولین با تدبیر و اندیشه صحیح و کار آمد راه حلی مناسب اندیشه کنند تا بازار داخلی فولاد بر مدار ثبات قرار گیرد و این سردرگمی ها رها گردد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)