افزایش صادرات در زنجیره فولاد

افزایش صادرات در زنجیره فولاد
افزایش صادرات در زنجیره فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در سال گذشته میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی در کشور افزایش یافته است. فولاد خام حدود 19 درصد و محصولات فولادی 9 درصد افزایش داشته است. طی این مدت مجموع صادرات در زنجیره فولاد از مرز 9.2 میلیون تن گذشت. طبق گزارشات منتشر شده از سوی انجمن فولاد ایران، از ابتدای فروردین ماه سال گذشته تا پایان اسفند ماه 96، شرکت های فولادسازی کشور موفق به تولید حدود 21 میلیون و 884 هزار تن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در سال گذشته میزان تولید فولاد خام و محصولات فولادی در کشور افزایش یافته است. فولاد خام حدود 19 درصد و محصولات فولادی 9 درصد افزایش داشته است. طی این مدت مجموع صادرات در زنجیره فولاد از مرز 9.2 میلیون تن گذشت.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی انجمن فولاد ایران، از ابتدای فروردین ماه سال گذشته تا پایان اسفند ماه 96، شرکت های فولادسازی کشور موفق به تولید حدود 21 میلیون و 884 هزار تن فولاد خام در کشور شدند. این میزان تولید در حالی است که طی سال 95 تولید فولاد خام 18 میلیون و 466 هزار تن گزارش شده است.

به علاوه در مدت یاده میزان تولید انواع محصولات فولادی از قبیل کلاف، تیرآهن، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و غیره 19 میلیون و 776 هزار تن گزارش شده است. این محصولات در سال 95 حدود 18 میلیون و 151 هزار تن تولید شده است.

گفتی است که از ابتدای سال 96 تا پایان همان سال میزان تولید اهن اسفنجی با 23 درصد افزایش به 22 میلیون و 560 هزار تن رسیده است.

گزارشات بدست امده حاکی از افزایش میزان صادرات فولاد خام و کاهش میزان صادرات محصولات فولادی می باشد. در سال 96 میزان صادرات فولاد خام 6 میلیون و 872 هزار تن و میزان صادرات محصولات فولادی یک میلیون و 623 هزار تن گزارش شده است که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب 84 درصد رشد و 10 درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این موضوع در مدت یاد شده میزان صادرات اهن اسفنجی 713 هزار تن بودهکه در مقایسه با سال 95 315 درصد افزایش داشته است. بدین صورت مجموع صادرات زنجیره فولاد از 9 میلیون و 208 هزار تن نیز عبور کرده است.

همچنین طی سال گذشته، میزان واردات فولاد خام 51 هزار تن و میزان واردات محصولات فولادی 2 میلیون و 439 هزار تن گزارش شده که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (187 هزار تن فولاد خام و 2 میلیون و 915 هزار تن انواع محصولات فولادی) به ترتیب 73 درصد و 16 درصد کاهش را نشان می دهد.

مجموعه آهن پرایس در مجتمع فروش آهن آلات تهران واقع شده است که با مراجعه به سایت مجموعه اهن پرایس می توانید آدرس بازار اهن تهران را در آن بیابید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت روز اهن آلات با خبر شده و برای مشاوره در زمینه آهن آلات و یا خرید آهن با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)