افزایش صادرات سنگ آهن ایران به چین

افزایش صادرات سنگ آهن ایران به چین
افزایش صادرات سنگ آهن ایران به چین

طبق آمارهایی که اخیرا از گمرک چین منتشر شده است، ظرفیت وارداتی سنگ آهن در این کشور در سه ماهه ی اول امسال 12.22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و به 270.9 میلیون تن رسیده است. طبق اعلامیه منتشر شده، نکته ای جای تامل دارد. اول اینکه باید این موضوع را در نظر گرفت که صدور سنگ آهن به چین را توسط عرضه کنندگان سنگ آهن کاهش داده شده است؛ دوم اینکه میزان رشد صادرات آنها به چین کمتر از رقم

طبق آمارهایی که اخیرا از گمرک چین منتشر شده است، ظرفیت وارداتی سنگ آهن در این کشور در سه ماهه ی اول امسال 12.22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و به 270.9 میلیون تن رسیده است. طبق اعلامیه منتشر شده، نکته ای جای تامل دارد. اول اینکه باید این موضوع را در نظر گرفت که صدور سنگ آهن به چین را توسط عرضه کنندگان سنگ آهن کاهش داده شده است؛ دوم اینکه میزان رشد صادرات ایران به چین کمتر از رقم کل رشد واردات سنگ آهن در چین بوده است. میزان واردات سنگ آهن چین از کشورهای استرالیا، برزیل و آفریقای جنوبی به ترتیب 10.8، 3.8 و 3.3 درصد رشد داشته است.

اما لازم به ذکر است که هند با افزایش 332.4 درصدی صادرات سنگ آهن به چین، 9.9 میلیون تن در این بازه سه ماهه به این کشور سنگ آهن فروخته و به چهارمین تامین کننده بزرگ سنگ آهن چین تبدیل شده است.

میزان واردات سنگ آهن چین از ایران هم رشدی 113.4 درصدی داشته است در حالی که میزان واردات از پرو 20 درصد افزایش یافته است. بی تردید کاهش قیمت سنگ آهن، در بازار آهن آلات هم نیز بی تاثیر نخواهد بود.

برای دریافت قیمت میلگرد ، قیمت تیر آهن ، قیمت نبشی و نادانی ، قیمت پروفیل ، قیمت ورق ، در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ⬅️ اینجا ️ را کلیک کنید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)