افزایش ظرفیت تولید شمش فولادی کشور

افزایش ظرفیت تولید شمش فولادی کشور
افزایش ظرفیت تولید شمش فولادی کشور

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، مهدی کرباسیان رییس هیئت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران در آیین تکریم ومعارفه ی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاکید وتوجه شایانی به نظام مدیریتی و راهبرد ها وتاکتیک های مدیریتی موثر در به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی کشور داشت وی با اذغان این که مسئولیت اجتماعی جز الویت...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، مهدی کرباسیان رییس هیئت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران در آیین تکریم ومعارفه ی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاکید وتوجه شایانی به نظام مدیریتی و راهبرد ها وتاکتیک های مدیریتی موثر در به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی کشور داشت.

وی با اذغان این که مسئولیت اجتماعی جز الویت های اصلی شرکت های صنایع فولاد است، افزود: مدیر کارا و موثر و معاونان وکارکنان هوشیار، آگاه وهمراه می توانند اختلافات درونی وسایر اختلالات سازمانی را مرتفع سازند و مسیر رشد را هموارتر کنند.

وی با اشاره به این مطلب که سابقه درخشان مدیر سابق فولاد مبارکه سبب اقدامات سازنده وموثری در این حوزه شده است افزود: امیدوارم مدیر عامل جدید هم بتواند سبب درخشش بیشتر این صنعت شود.

کرباسیان اشاره داشت که نقش فولاد در توسعه دنیا اساسی است و43 درصد از 2هزار میلیارد دلار تجارت جهانی، مرتبط با فولاد است،از این رو تولید شمش فولاد و تولید آهن اسفنجی به ترتیب 14و19درصد در ایران افزایش یافته است.

با اعمال تحریمات و تشدید آن علیه ایران سه احتمال را اقتصاددانان برای بازار فولاد وآهن پیش بینی کرده اند:

در احتمال نخست این گونه مطرح شده است که با اوج گرفتن تحریم ها میزان صادرات کاهش خواهد یافت و به دنبال آن قیمت ارز نیز بالا می رود. به دنبال افزایش نرخ ارز قیمت محصولات فولادی نیز روند صعودی را طی خواهد کرد ولی این روند صعودی به معنای افزایش میزان تقاضا و معاملات نمی باشد.

احتمال دوم در صورت اوج گرفتن تحریم ها این است که با افزایش میزان عرضه در بازار داخلی قیمت آهن آلات وابستگی خود را به نرخ ارز از دست خواهد داد. به این معنا که با افزایش نرخ ارز قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی به دلیل افزایش میزان عرضه روند صعودی را طی نخواهد کرد. به هر حال باید دید در صورت چنین اتفاقی بازار فولاد و نرخ ارز تا کجا وابستگی خواهند داشت.

احتمال سوم نیز این است که بازار فولاد در برابر افزایش نرخ ارز هیچ انعطافی نشان نخواهد داد و این امر سبب خروج سرمایه ها از بازار فولاد و به تبع آن روند نزولی قیمت محصولات فولادی خواهد شد.

آنچه در حال حاضر اهمیت دارد تصمیمات دولت در خصوص مشکلات اخیر می باشد. در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری تصمیمات دولت در خصوص بهبود اقتصاد مهم می باشد. تداوم تحریم ها در خصوص ایران می تواند سبب به هم خوردن ثبات در کشورهای آسیایی و اروپا گردد و این بی ثباتی نیز در نهایت منجر به بر هم خوردن نظم در بازار طلا و ارز در روزهای آتی خواهد گردید.

در روزهای اخیر بیشتر از هر زمان دیگری لازم است که دولت سناریوهای مختلفی را مطرح کند چراکه در صورت تشدید تحریم ها نه تنها بازار فولاد بلکه سایر بازارهای کالایی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. باید دید در روزهای آتی چه تمهیداتی برای مشکلات کشور اندیشیده خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)