افزایش ظرفیت فولاد جهانی

افزایش ظرفیت فولاد جهانی
افزایش ظرفیت فولاد جهانی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، کشور چین از سال 1996 عنوان بزرگترین تولید کننده را بدست اورد. این کشور در سال 1993 نیز توانست رتبه اول را در مصرف فولاد جهانی کسب کند و در شرایط فعلی حدود نیمی از تولید مصرف فولاد جهانی در دستان این کشور می باشد.این کشور در سال های اخیر نقش بسزایی در فولاد جهانی ایفا کرده است بطوری که 23 درصد از تولید فولاد جهانی تا سال 2014 نسبت به قبل از آغاز بحران اقتصاد جهانی 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، کشور چین از سال 1996 عنوان بزرگترین تولید کننده را بدست اورد. این کشور در سال 1993 نیز توانست رتبه اول را در مصرف فولاد جهانی کسب کند و در شرایط فعلی حدود نیمی از تولید مصرف فولاد جهانی در دستان این کشور می باشد.این کشور در سال های اخیر نقش بسزایی در فولاد جهانی ایفا کرده است بطوری که 23 درصد از تولید فولاد جهانی تا سال 2014 نسبت به قبل از آغاز بحران اقتصاد جهانی سال 2007 را می توان متاثر از رشد 68 درصدی تولید فولاد چین دانست. در صورتیکه این کشور را در نظر نگیریم طی این سال ها نه تنها تولید فولاد جهانی رشدی نداشته بلکه با کاهش 1/3 درصدی مواجه شده است.با توجه به این شرایط بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فولاد جهانی پس از پایان سال 2015 که سالی بحرانی باری فولاد بود، سیاست های فولادی را برای جلوگیری از ضرر بیشتر با تغییراتی همراه کرد.

طبق بررسی های انجام شده، طرفیت جهانی تولید فولاد خام در سال 2016 در مقایسه با 10 سال ما قبل ان افزایش 60 درصدی داشته و 2.38 میلیارد تن رسیده است. همچنین ظرفیت تولید فولاد خام چین هم با افزایش 140 درصدی مواجه شده و به 1.16 میلیارد تن رسیده است. این در شرایطی است که فقط دو سوم از ظرفیت فولاد مورد استفاده قرار می گیرد که حکایت از فزونی داشتن ظرفیت های احداث شده در مقایسه با میزان مصرف و تقاضا جهانی برای این محصول است. باید به این نکته بسیار توجه کرد که ظرفیت زیاد تولید، رقابت را دشوار می کند. تولید کننده ها مجبور به کاهش قیمت ها می شوند تا در نتیجه بتوانند در این بازار رقابت کنند. در نتیجه ادامه این روند امکان پذیر نخواهد بود و موجب ضرر تولیدکننده ها خواهد شد. گفتنی است، شورای دولتی چین قصد دارد تا ظرفیت فولاد را تا سال 2020 تا حدود 100 تا 150 میلیون تن کاهش دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)