افزایش عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخلی

افزایش عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخلی
افزایش عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخلی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، هدف گذاری های شرکت فولاد مبارکه مبنی بر تامین حداکثر نیاز بازار داخلی بوسیله افزایش تولید و اویت دهی این بازار به صادرات، موجب شد تا طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری این شرکت 4 میلیون و 82229 هزار تن از انواع محصولات فولادی تخت را به بازار داخلی عرضه کند که این میزان در مقایسه با سال گذشته با 25 درصد افزایش مواجه شده است.محمود اکبری،معاون فروش

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، هدف گذاری های شرکت فولاد مبارکه مبنی بر تامین حداکثر نیاز بازار داخلی بوسیله افزایش تولید و اویت دهی این بازار به صادرات، موجب شد تا طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری این شرکت 4 میلیون و 82229 هزار تن از انواع محصولات فولادی تخت را به بازار داخلی عرضه کند که این میزان در مقایسه با سال گذشته با 25 درصد افزایش مواجه شده است.

 محمود اکبری، معاون فروش و بازاریابی فولاد‌مبارکه با اشاره به عملکرد فولاد‌مبارکه در بخش فروش، نقش بورس کالا و برخی موارد مطرح‌شده در این‌خصوص گفت: یکی از اهداف همیشگی فولاد مبارکه تامین حاکثری بازارهای داخلی بوده است بطوری که از سال 1394 تا به امروز میزان عرضه محصولات فولاد مبارکه رشد چشمگیری داشته است. میزان فروش شرکت فولاد مبارکه در داخل کشور طی سال 94 بیش از 4 میلیون و 330 هزار تن گزارش شده و این میزان در سال 95 با رشد 42 درصدی به حدود ۴ میلیون و ۷۱۸ هزار تن رسیده است. همچنین طی 10 ماهه ابتدایی سال جاری 4 میلیون و 830 هزار تن گزارش شده است.

معاون فروش و بازاریابی فولاد‌مبارکه در ادامه اظهار داشت: از دستاوردهای بسیار مهم صنعت فولاد کشور، ازفایش میزان تولید و عرضه محصولات فولادی در داخل کشور و کاهش میزان واردات این محصولات به خارج از کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها در اثر افزایش تولید در شرکت فولادمبارکه و عرضه آن به بازار داخل، میزان واردات ورق فولادی از 3 میلیون و 700 هزار تن در سال، به حدود 2 میلیون و 800 هزار تن در سال 95 و یک میلیون و 640 هزار تن طی 9 ماه ابتدایی سال 96 رسیده است. محمود اکبری تصریح کرد: در فولادمبارکه بطور کلی قاعده‌ای حکمفرما است و آن این است که هر نوع محصول که از نظر فنی در محدوده تولید خطوط مختلف شرکت قرار دارد، با بهره‌گیری از دانش و همت همکاران با هدف رفع نیاز داخل از واردات و همچنین حضور شرکت در بازارهای هدف صادراتی، تولید می‌شود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد‌مبارکه در ادامه درمورد تاثیر کاهش واردات در تولید ملی گفت: به دلیل رشد تولید شرکت و رشد عرضه به بازار داخلی طی دو سال گذشته، واردات محصولات فولادی روندی نزولی داشته و در سال‌جاری میزان واردات ۲۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که این امر کمک شایانی به جلوگیری از خروج ارز کشور کرده و باعث شده تا زنجیره‌ای از صنایع و معادن در رونق نسبی قرار گیرند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)